Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Tien keer beter! / Praktijk in Onderzoek / 2

Leraren verbeteren hun onderwijspraktijk door onderzoek
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
40% korting
4=3 actie

9,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Tien keer beter! / Praktijk in Onderzoek / 2
Tien keer beter! / Praktijk in Onderzoek / 2
Beetje gebruikt
9,30
302801171
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789044124170
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina's
156

Waar gaat het over?

Je bent nooit uitgeleerd. En daar doet het onderzoek in het kader van Master Special Educational Needs (M-SEN) een beroep op: goed onderwijs is nooit af en de bijdrage die elke leraar daar in zijn actieve loopbaan aan kan leveren is nooit af. Het doel van praktijkonderzoek is dan ook een bijdrage leveren aan het goede onderwijs.

In de opleiding tot M-SEN bij Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg is het uitvoeren van praktijkonderzoek voorwaarde voor het afronden van de studie: zonder goed onderzoek geen getuigschrift. Er behoort voldaan te worden aan allerlei formele eisen rond het onderwerp, de uitvoering en een aantal randvoorwaarden. Een onderzoek vraagt om een ontdekkende houding bij de student. De opdracht tot het uitvoeren van een onderzoek sluit daarmee aan op de algemene menselijke behoefte aan nieuwsgierigheid en het zelf ontdekken. Het vraagt om nieuwsgierigheid, een oprechte nieuwsgierigheid naar de werkzaamheid van een bepaalde, afgebakende activiteit uit de eigen onderzoekspraktijk. Vragen als Wat werkt er wel?, Wat werkt er niet?, Wat kan er beter?, Wat moet niet of geheel anders gebeuren? zijn voorbeelden van vragen die horen bij het onderzoek in het kader van de HBO-Master Special Educational Needs.
Je bent nooit uitgeleerd. En daar doet het onderzoek in het kader van Master Special Educational Needs (M-SEN) een beroep op: goed onderwijs is nooit af en de bijdrage die elke leraar daar in zijn actieve loopbaan aan kan leveren is nooit af. Het doel van praktijkonderzoek is dan ook een bijdrage leveren aan het goede onderwijs.

In de opleiding tot M-SEN bij Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg is het uitvoeren van praktijkonderzoek voorwaarde voor het afronden van de studie: zonder goed onderzoek geen getuigschrift. Er behoort voldaan te worden aan allerlei formele eisen rond het onderwerp, de uitvoering en een aantal randvoorwaarden. Een onderzoek vraagt om een ontdekkende houding bij de student. De opdracht tot het uitvoeren van een onderzoek sluit daarmee aan op de algemene menselijke behoefte aan nieuwsgierigheid en het zelf ontdekken. Het vraagt om nieuwsgierigheid, een oprechte nieuwsgierigheid naar de werkzaamheid van een bepaalde, afgebakende activiteit uit de eigen onderzoekspraktijk. Vragen als Wat werkt er wel?, Wat werkt er niet?, Wat kan er beter?, Wat moet niet of geheel anders gebeuren? zijn voorbeelden van vragen die horen bij het onderzoek in het kader van de HBO-Master Special Educational Needs.



In dit boek worden de tien beste onderzoeken die in 2009 werden gemaakt op een beeldende manier beschreven. Het zijn beelden van onderzoek op het verbeteren van de eigen werkpraktijk, in de klas, in de remedial teaching, op afdelingsniveau of op schoolniveau. Stuk voor stuk meesterstukken die uit nieuwsgierigheid voortkomen en die ook anderen weer nieuwsgierig zullen maken.



Staatssecretaris Sharon Dijksma:
'Die tien beste scripties in dit boek leveren leerzaam materiaal voor iedereen die werkt met zorgleerlingen. Maar ons onderwijs wordt misschien wel tien keer beter door al die docenten die graag in hun deskundigheid willen investeren!.



Rene Verhulst, voorzitter WEC-raad:
'... echte kwaliteit; dat hangt vooral af van de leerkracht. Fontys OSO heeft dit goed onderkend. In alle leerroutes tot Master SEN kiezen de studenten voor een verbeteringsonderzoek van de eigen onderwijscontext. Daarbij staat de leerkracht dus zelf centraal. In het onderzoek bewijst de student/docent dat de verbetering van onderwijs mogelijk is.'
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Onderwijs

4=3 actie
18,50
Herman van der Wusten
Academisch pionieren 1999-2015
70% korting
4=3 actie
18,85
Theo van der Heijden
Vertrouwen in je klas
4=3 actie
23,00
40% korting
4=3 actie
30,95
4=3 actie
18,50
Herman van der Wusten
Academisch pionieren 1999-2015
70% korting
4=3 actie
18,85
Theo van der Heijden
Vertrouwen in je klas
4=3 actie
23,00
40% korting
4=3 actie
30,95

Anderen bekeken ook

Geef me een seintje
Kees van der Wolf, Tanja van Beukering
Gedragsproblemen in scholen
Geef me een seintje
M. van de Wiel, M. Huijgens
Effectieve handelingsplanning
Geef me een seintje