Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Technologische en sociale innovatie in de ouderenzorg. / De organisatie van zorg

De impact van covid-19
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
70% korting
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789085601036
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
SWP, Uitgeverij B.V.
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina's
128

Waar gaat het over?

De ouderenzorg staat voor een noodzakelijke transformatie. De kosten zullen steeds meer gaan stijgen en de inzet van zorgprofessionals wordt steeds problematischer. In 2022 wordt een tekort verwacht van 70.000 zorgprofessionals en in 2023 meer dan 100.000. Dat tekort zal steeds verder gaan oplopen. Er is de noodzaak van een systeemtransformatie. Door de Corona problematiek zijn toepassingen als beeldbellen en monitoring op afstand opeens op grote schaal ingezet. Er is sprake van een toename van technologische innovatie.Het implementeren van een nieuwe digitale werkwijze vergt verandering van gedrag, verandering van werkvormen en verandering van gebruik van ICT. Digitalisering moet onderdeel worden van de normale zorgpraktijk. Technologische en sociale innovatie helpen zorgprofessionals en cliënten op een andere manier werken. Het scheppen van de juiste randvoorwaarden blijkt essentieel voor een succesvolle implementatie van zorgtechnologie. Innovaties in de zorg werken als ze als normaal binnen de zorgpraktijk worden ervaren.Technologische innovatie, professioneel handelen en verbinding met cliënten vormen één geheel. Door digitalisering wordt de relatie tussen cliënten en zorgverleners fundamenteel anders. Cliënten krijgen steeds meer zicht op hun eigen beperkingen en de handelwijze van professionals. Die ontwikkeling gaat leiden tot versterking van zelfregie voor cliënten en leidt tot een nieuw ontwerp van zorgprocessen. Bijvoorbeeld door de inrichting van een platform is het mogelijk om (technologische en digitale) innovaties op een intelligente manier te integreren in de levering van zorg. In dit boek wordt uitgewerkt dat technologische oplossingen gelijk op moeten gaan met sociale innovatie. Alleen als werken met digitalisering en zorgtechnologie onderdeel wordt van de zorgpraktijk is fundamentele vernieuwing mogelijk.‘De Corona problematiek laat zien dat zorg in staat is te transformeren. Centraal daarin staat de relatie tussen cliënt en zorgprofessional. Belangrijk daarbij is dat technologie aantoonbaar meer waarde heeft. Zo ontstaan nieuwe vormen van zorg’. Joris van Eijck, voormalig directeur Zorg van Menzis
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
nog 1 op voorraad
10,60
Gunther Verheyen
Scrum wegwijzer
nog 1 op voorraad
8,65
nog 1 op voorraad
22,65
Wiebe van der Zee
Succes met big data
nog 1 op voorraad
36,90
Martine van de Merwe
Zorg voor privacy
nog 1 op voorraad
23,00
nog 1 op voorraad
7,50
nog 1 op voorraad
10,60
Gunther Verheyen
Scrum wegwijzer
nog 1 op voorraad
8,65
nog 1 op voorraad
22,65
Wiebe van der Zee
Succes met big data
nog 1 op voorraad
36,90
Martine van de Merwe
Zorg voor privacy
nog 1 op voorraad
23,00
nog 1 op voorraad
7,50

Anderen bekeken ook