• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Take Care niv. 3/4 / boek Sociale en Communicatieve Vaardigheden

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
25% korting

8,30 6,22

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Take Care niv. 3/4 / boek Sociale en Communicatieve Vaardigheden
Take Care niv. 3/4 / boek Sociale en Communicatieve Vaardigheden
Beetje gebruikt
6,22
433901958
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789402075953
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Malmberg
Jaar van uitgifte
2022
Aantal pagina's
154

Waar gaat het over?

Kwalificatiedossier 2022 Met het ingaan van het nieuwe kwalificatiedossier Maatschappelijke Zorg (2022) met voor niveau 3 het profiel Begeleider maatschappelijke zorg en voor niveau 4 het profiel Persoonlijk begeleider maatschappelijke zorg, hebben wij enkele aanpassingen doorgevoerd in dit handboek. In de sector Zorg en Welzijn werk je continu met mensen samen. Niet alleen met cliënten, maar ook met hun familieleden, mantelzorgers en andere mensen die betrokken zijn bij de zorg en de begeleiding. Bijvoorbeeld je collega’s, andere zorgverleners en vrijwilligers. Door ontwikkelingen in de zorg spelen familieleden en mantelzorgers een steeds grotere rol in het ondersteunen van de cliënt. Samenwerken met hen wordt dan ook steeds belangrijker. Om op een goede manier met mensen om te gaan, moet je naast vakkennis ook over sociale en communicatieve vaardigheden beschikken. Het is belangrijk dat je weet hoe je ervoor zorgt dat de communicatie en samenwerking met anderen in verschillende situaties goed verloopt. Nog belangrijker is dat je deze kennis ook kunt toepassen. Hoe zorg je ervoor dat er geen storing ontstaat tijdens de communicatie met de cliënt? Welke vragen kun je het beste stellen tijdens een professioneel gesprek met een familie? Hoe los je een conflict op? Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van vraagstukken waarmee je te maken krijgt in je werk. Goede sociale en communicatieve vaardigheden zorgen ervoor dat de mensen waarmee je werkt, tevreden zijn. Door het toepassen van verschillende vaardigheden zorg je dat ze zich gehoord voelen. Als mensen zich gehoord voelen, verloopt de samenwerking meestal ook beter. Dit draagt weer bij aan de tevredenheid over de zorg die jij levert en over de organisatie waarvoor je werkt. Jij bent tenslotte ook het visitekaartje van je werkgever. Dit boek beschrijft belangrijke aspecten die te maken hebben met sociale en communicatieve vaardigheden. De theorie sluit aan op verplichte onderdelen uit de kwalificatiedossiers Verzorgende IG (2020), Mbo-Verpleegkundige (2020) en Maatschappelijke Zorg (2022). Het boek houdt rekening met niveauverschillen tussen niveau 3 en niveau 4. De onderdelen die alleen voor niveau 4 zijn, zijn gemarkeerd zodat je die direct herkent. Deze leerlijn is met opzet als doorlopend onderdeel in de methode Take Care geplaatst. De vaardigheden die je hier leert, komen van pas bij alle modules van de methode en zullen tijdens de hele opleiding geoefend moeten worden. De communicatieve vaardigheden die je leert, sluiten bovendien aan op de beroepsgerichte modules van Taalblokken, de taalmethode van Malmberg. Het handboek Sociale en communicatieve vaardigheden is onderdeel van de methode Take Care, maar kan ook als een op zichzelf staand boek worden gebruikt. Naast dit handboek is er een opdrachtenboek beschikbaar, dat naadloos aansluit bij de leerstof.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies