• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Strategisch management voor de publieke zaak

hoe burgers, bedrijven, non-profitorganisaties en overheid gezamenlijk problemen oplossen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

15,80

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Strategisch management voor de publieke zaak
Strategisch management voor de publieke zaak
Beetje gebruikt
15,80
10000055452
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789059315013
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina's
332

Waar gaat het over?

Maatschappelijke vraagstukken vragen om inventieve oplossingen. De inzet en samenwerking van vele partijen zijn nodig om doorbraken te creëren en werkelijk succes te boeken. Of het nu gaat om filebestrijding, het wegwerken van wachtlijsten, het voorkomen van uitval van jongeren in het onderwijs of de bestrijding van terrorisme. Dat lukt alleen als er sprake is van inzicht in het eigen tactisch instrumentarium én in de strategie en het gedrag van de ander. Visie op het krachtenveld binnen de publieke sector vanuit welbegrepen eigenbelang bij de goede, gemeenschappelijke zaak is essentieel. Werkelijk strategisch inzicht in deze complexe werkelijkheid vormt dus de basis voor succesvol management van publieke goederen en belangen.

Met dit boek wil auteur Steven de Waal dat strategisch inzicht van burgers, bestuurders en beleidsmakers vergroten. Hij doet dat aan de hand van het Public SPACE 4-partijen-model en vele voorbeelden uit de praktijk: van zorg tot onderwijs, van energiesector tot publieke omroep en van klimaatbeleid tot stadsbestuur. Het boek biedt vooral een handzaam overzicht van de meest innovatieve strategieën en tactieken die vandaag de dag in de publieke sector, nationaal en internationaal, worden ingezet. De geïnteresseerde burger weet na het lezen waarop hij zijn energie moet richten, hoe hij plannen van anderen moet duiden en welke mogelijkheden er zijn om maatschappelijke issues aan te kaarten of te verbeteren. Bestuurders en beleidsverantwoordelijken in maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven kunnen hun strategie beter afstemmen op het publiek belang en op noodzakelijke allianties. Beleidsmakers bij de overheid ontdekken dat er een breed arsenaal aan strategieën beschikbaar is, waaruit rationeel en politiek gekozen moet worden. Bovendien weten zij beter wanneer werkelijke publiek-private partnerships nodig zijn en hoe deze tot stand te brengen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
51,75
Tweedehands Beetje gebruikt
23,60
Tweedehands Als nieuw
24,90
Tweedehands Als nieuw
13,75
Tweedehands Echt gebruikt
7,30
Tweedehands Beetje gebruikt
7,05
Tweedehands Beetje gebruikt
51,75
Tweedehands Beetje gebruikt
23,60
Tweedehands Als nieuw
24,90
Tweedehands Als nieuw
13,75
Tweedehands Echt gebruikt
7,30
Tweedehands Beetje gebruikt
7,05

Anderen bekeken ook

F.J.H. Mertens
Pech moet weg
9,50
10,35
Midas Dekkers
De vergankelijkheid
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Jean-Paul Close
Sustainocratie
Geef me een seintje