• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Stijliconen en idolen

Film & Mode
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

5,45

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Stijliconen en idolen
Stijliconen en idolen
Als nieuw
5,45
ISBN
9789059115989
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Aspekt B.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina’s
257

Waar gaat het over?

De Eerste Wereldoorlog bracht grote veranderingen teweeg in de man-vrouwrelatie. Terwijl hun mannen aan het front waren, moesten de vrouwen het zelf maar zien te rooien, wat leidde tot grotere emancipatie. Doordat bovendien veel soldaten op het slagveld waren omgekomen, leidde een vrouwenoverschot tot meer seksuele vrijheid. Modeontwerpers voelden de veranderde maatschappij haarfi jn aan. Couturiers als Poiret en Coco Chanel verlosten vrouwen van de tot over hun enkels reikende rokken en pijnlijke rijgkorsetten. Vrouwen toonden hun onafhankelijkheid door het lange haar kort te knippen en ultrakorte rokken te dragen. In plaats van walsen en polka's werden wilde dansen als de Charleston, Black Bottom en Shimmy populair. Deze periode zou de geschiedenis ingaan als de Roaring Twenties. Kort na de Tweede Wereldoorlog vond er een revolutie plaats op modegebied toen Christian Dior de New Look introduceerde: plisserende rokken tot 25 centimeter van de vloer waarin meters stof verwerkt werden. Parijs kreeg in de zestiger jaren als modestad concurrentie van Milaan, Londen en New York. Ook Hollywood zou door de jaren heen een stempel op het modebeeld drukken door talentvolle ontwerpers als Adrian Gilbert, Travis Banton, Edith Head et cetera. Vrouwen imiteerden door de jaren heen kleding, kapsels en make-up van hun favoriete sterren. In Stijliconen en Idolen probeert de auteur een beeld te scheppen van het steeds veranderende modebeeld. Trends en rages die elkaar vliegensvlug inhalen. De Franse dichter fi losoof Jean Cocteau sprak eens wijze woorden: 'Mode sterft jong'.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Inst. Nederlandse Gesch.
Nederland In De Wereld
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
Inst. Nederlandse Gesch.
Nederland In De Wereld
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00

Anderen bekeken ook

Hester Carvalho
Popmuziek
3,90
Jasper van den Broeke, Marlies Hagers
Massamedia
6,75
5,25
61,40
4,85
Jo Hanssens (red.), De Tavernier, Johan
Van madonna tot Madonna
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
J Randy Taraborrelli, Monique Eggermont
Madonna
sorry, niet op voorraad
Hein Heijnen, Merik van der Torren
Toverdrankjes voor geluk
sorry, niet op voorraad
Bert Kruismans, Peter Perceval
Wereldberoemd In Vlaanderen
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad