Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sterke verhalen sterke leiders

5 krachtlijnen om als leider het verschil te maken met een verhaal
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

47,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sterke verhalen sterke leiders
Sterke verhalen sterke leiders
Als nieuw
47,50
903500220
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789491803130
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Compact Publishing VOF
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina’s
156

Waar gaat het over?

In Sterke verhalen, sterke leiders geeft Raf Stevens aan dat storytelling het instrument bij uitstek is voor de leiders van de 21ste eeuw. Niet voor niets noemden de gezaghebbende magazines Harvard Business Review en Entrepreneur storytelling de belangrijkste eigenschap van hedendaagse managers. In zijn boek rekent Raf af met de weerstand die her en der nog tegen storytelling bestaat.

Hij geeft in vijf praktische hoofdstukken, op basis van zijn praktijkervaring, dé belangrijkste tips om via efficiënte storytelling tot innovatie en verandering te komen.

Volg deze 5 krachtlijnen uit het boek naar efficiënte storytelling:

Data versterken met verhalen.
Je ego niet in de weg laten staan van je verhalen.
Kiezen voor pull-verhalen en niet in de valkuil van de push-verhalen trappen.
Luisteren naar verhalen om zo een verhaalcultuur te ontwikkelen.

De fictie overlaten aan Hollywood.

In dit boek staat Raf Stevens uitgebreid bij die vijf krachtlijnen stil. En dat op een manier die ook wie nog niet in storytelling gelooft, over de streep zal halen. "Er zijn steeds meer getuigenissen van grote leiders die perfect de kracht van storytelling illustreren", zegt Raf. "Zo laat Sheila Babnis, wereldwijd hoofd strategische innovatie bij Roche, er geen twijfel over bestaan dat storytelling voor haar het strategische instrument bij uitstek is om heel wat (innovatie-)doelstellingen een stuk gemakkelijker te bereiken."

Verhalen hebben, omdat ze al eeuwenlang in onze genen zitten, de unieke kracht om een connectie te leggen met mensen, en om vanuit die connectie ook aan de basis te liggen van betrokkenheid en dialoog. Boodschappen die verpakt zijn in een verhaal, worden veel gemakkelijker onthouden. Verhalen hebben een veel grotere impact dan theorie, buzzwoorden, jargon en modellen.

Het geweldige is: verhalen zijn overal te vinden. Daardoor kan elke leider het concept storytelling gebruiken om resultaten te bereiken. Het boek Sterke verhalen, sterke leiders lezen is daarvoor alvast een eerste belangrijke stap.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Non-boeken

Ruth Rendell
De Dief
nog 1 op voorraad
4,75
Tweedehands Als nieuw
12,90
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
70% korting
4,75
70% korting
5,45
SEAN FRASER
ZUID-AFRIKA.
Tweedehands Beetje gebruikt
8,40
Ruth Rendell
De Dief
nog 1 op voorraad
4,75
Tweedehands Als nieuw
12,90
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
70% korting
4,75
70% korting
5,45
SEAN FRASER
ZUID-AFRIKA.
Tweedehands Beetje gebruikt
8,40