• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sociale werkvoorziening tussen overheid, markt en samenleving

een studie naar de achtergronden, praktijken en resultaten van de strategieën van hybride organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

25,75

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sociale werkvoorziening tussen overheid, markt en samenleving
Sociale werkvoorziening tussen overheid, markt en samenleving
Als nieuw
25,75
ISBN
9789463010795
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Eburon
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina’s
380

Waar gaat het over?

Mensen met een arbeidsbeperking zijn relatief vaak werkloos. Sociale werkvoorzieningsbedrijven (SWbedrijven) hebben de taak om de werkgelegenheid voor mensen met een beperking te verbeteren. In de praktijk is er veel variatie in de strategieën die SW-bedrijven kiezen om hun taak uit te voeren en de resultaten die hun strategieën opleveren. SW-bedrijven kiezen hun strategieën in een complexe context waarbij ze afhankelijk zijn van zowel de overheid, de markt als de samenleving. Deze afhankelijkheid heeft tot gevolg dat er conflicterende eisen aan de organisatie gesteld worden. Zo kan bijvoorbeeld de commerciële eis om efficiënter te werken op gespannen voet staan met de maatschappelijke eis om goed te zorgen voor mensen met een beperking. Dit boek laat zien wat de achtergronden zijn van de verschillen in strategieën en resultaten van SW-bedrijven. De praktijk wordt daarbij zichtbaar gemaakt door een uitgebreide beschrijving van acht SW-bedrijven die met elkaar de diversiteit aan strategieën en resultaten binnen de sociale werkvoorziening vertegenwoordigen. Bij de analyse worden meerdere theoretische perspectieven gehanteerd. Het boek geeft de lezer inzicht in het opereren van organisaties die de kenmerken van publieke, private en/of maatschappelijke organisaties combineren. Deze staan in de literatuur bekend als 'hybride organisaties'. Tevens biedt het boek inzicht in de uitdagingen waar SW-bedrijven voor staan en de strategieën die gekozen worden om die tegemoet te treden. Hierbij laat de auteur zien dat er geen 'one best way' is, maar dat het succes van een strategie samenhangt met de specifieke situatie van het SWbedrijf. Lieske van der Torre is postdoctoraal onderzoeker bij het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap van de Universiteit Utrecht (USBO).
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
4,75
nog 1 op voorraad
5,35
Michelle Arets, Maurice Franssen
Management control
Tweedehands Echt gebruikt
17,04
nog 1 op voorraad
20,70
nog 1 op voorraad
25,75
nog 1 op voorraad
4,75
nog 1 op voorraad
5,35
Michelle Arets, Maurice Franssen
Management control
Tweedehands Echt gebruikt
17,04
nog 1 op voorraad
20,70
nog 1 op voorraad
25,75