• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sociale geschiedenis van de media

van boekdrukkunst tot Internet
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

14,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sociale geschiedenis van de media
Sociale geschiedenis van de media
Echt gebruikt
14,85
ISBN
9789058750723
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Boom
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
365

Waar gaat het over?

Sociale geschiedenis van de media 2e druk is een boek van Asa Briggs uitgegeven bij Uitgeverij Boom. ISBN 9789058750723 Sociale geschiedenis van de media, geschreven door twee toonaangevende Britse historici, biedt een handzaam en toegankelijk overzicht van de communicatiemedia en van de sociale en culturele contexten waarin ze zijn ontstaan. De schrijvers gaan de complexe ontwikkelingslijnen na en verkennen de relaties tussen de communicatiemedia en de overige aspecten van het maatschappelijke en culturele leven. De aandacht van de auteurs gaat allereerst uit naar de geschiedenis van de verschillende media in het Westen, vanaf de uitvinding van de boekdrukkunst tot de opkomst van het Internet. Ze behandelen elk medium afzonderlijk en bespreken de blijvende betekenis van mondelinge en handgeschreven communicatie, de opkomst van de drukpers, het verband tussen fysieke verplaatsing en maatschappelijke communicatie en de ontwikkeling van de elektronische media. Ze besluiten met een beschouwing van de 'convergenties' die verband houden met de digitale communicatietechnologie, de opkomst van het Internet (het netwerk der netwerken) en de globalisering. Deze geschiedschrijving ontwijkt technologisch determinisme en verwerpt het geloof in een rechtlijnige vooruitgang. Het verhaal wordt afgesloten met een uitvoerige bibliografie, die voor Nederland is bewerkt en aangevuld door Frank van Vree. Daarmee is het een ideaal boek voor studenten geschiedenis, media- en communicatiewetenschap, culturele studies en journalistiek, maar het zal ook een groot lezerspubliek aanspreken.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Tweedehands Beetje gebruikt
5,40
Klaartje Schweizer, Marianne Swankhuisen, Klaartje Schweizer en Addy Stoel
Bleekneusjes
Tweedehands Als nieuw
21,10
Asa Briggs, Peter Burke
Sociale geschiedenis van de media
nog 1 op voorraad
14,85
Marloes Hülsken
Kiezen voor kinderen?
nog 1 op voorraad
22,24
nog 1 op voorraad
21,95
Tweedehands Beetje gebruikt
31,05
Tweedehands Beetje gebruikt
5,40
Klaartje Schweizer, Marianne Swankhuisen, Klaartje Schweizer en Addy Stoel
Bleekneusjes
Tweedehands Als nieuw
21,10
Asa Briggs, Peter Burke
Sociale geschiedenis van de media
nog 1 op voorraad
14,85
Marloes Hülsken
Kiezen voor kinderen?
nog 1 op voorraad
22,24
nog 1 op voorraad
21,95
Tweedehands Beetje gebruikt
31,05

Anderen bekeken ook

Maaike Gulden, Juliette van der Wurff
Social media in zorg en welzijn
4,25
Hans van Lith, H. van Lith
Plotseling een vreselijke knal
5,45
Carl Shapiro, Hal Varian
De nieuwe economie
4,75
Lensen, Willy H. Heitling
Geschiedenis van de hanze
15,50
Huub Wijfjes, Frank Harbers
De krant
38,90
Maria van Haperen, Ben Kiernan
De Holocaust en andere genociden
sorry, niet op voorraad
K. Ribbens, Joep Schenk
Oorlog op vijf continenten
sorry, niet op voorraad
J.A.C. Bartels, N.v.t.
Het Aangespannen Paard
sorry, niet op voorraad