• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Social media: het nieuwe DNA

een revolutie in opsporing
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
30% korting
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789035247024
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
LNRS Data Services B.V
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
247

Waar gaat het over?

Er vindt een revolutie plaats in de tactische opsporing: social media. Dertig jaar geleden vond een andere revolutie plaats: opsporing via DNA. Social media zijn het nieuwe platform waarop de maatschappij (samen) aan opsporing kan doen: de opsporing democratiseert. Social media zitten in alle lagen van de moderne genetwerkte maatschappij, zijn overal en voor iedereen beschikbaar, en komen nu tot in de haarvatenvan de politieorganisatie (het 'DNA' van iedere agent).De 'digitale' rechercheur en demoderne Sherlock Holmes werken in deze nieuwe wereld samen. Door social mediawordt de rol van burgers nog belangrijker. Dit boek, Social media: het nieuwe DNA,gaat over deze nieuwe opsporingsmethode. Het laat zien hoe 'the cult of the amateur'samenkomt met de rechercheprofessie en samen bouwt aan een veiligere maatschappij.Arnout de Vries is onderzoeker en adviseur op het gebied van social media en maatschappelijkeveiligheid bij TNO. Hij onderzocht al virtual communities voor iemand ervanhad gehoord. Samen met gedrags- en organisatiewetenschappers en technicizet Arnout expertkennis om in concrete innovaties voor een veiligere maatschappij.Of, zoals hij dat zelf beschrijft: 'met online cocreatie breng ik de digitale dialoog in het DNA van bedrijven en organisaties'.Frank Smilda is politiechef bij de Nationale Politie Eenheid Noord-Nederland. Zijn fascinatie voor de rol van social media in de opsporing begon in 2005, het jaar waarin Maurice de Hond zich vastbeet in de Deventer moordzaak. Frank zag al snel in dat burgers dankzij social media steeds vaker actief zijn in de opsporing. Voor zijn initiatief www.politieonderzoeken.nl ontving hij in 2007 de Politie-innovatieprijs. Een Nyenrode MBA-beurs resulteerde in de thesis Van web 2.0 naar politie 2.0 (2008). Frank was ook de man achter Van web 2.0 naar opsporing 2.0, op dat moment dé blog over de impact van web 2.0 op het politiewerk en de voorloper van SocialMediaDNA.nl.
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
4,04
nog 1 op voorraad
4,04

Anderen bekeken ook

Imke Rispend, Henny Grolman
Handleiding verhoor
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Joanna Trollope
Vrouw van de predikant
sorry, niet op voorraad
Robert Pinget, Onbekend
het verhoor
sorry, niet op voorraad
David Dabner
Design En Lay Out
sorry, niet op voorraad
Tessa Erkes
Leren Leren
sorry, niet op voorraad
Adri van Amelsvoort, Adrie Van Amelsvoort
Handleiding Confrontatie
sorry, niet op voorraad