• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sociaal ondernemerschap

Impact eerst
Maak tweedehands je eerste keus
3+1 actie

16,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sociaal ondernemerschap
Sociaal ondernemerschap
Beetje gebruikt
16,95
1083700501
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789463015233
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Eburon Uitgeverij B.V.
Jaar van uitgifte
2024
Aantal pagina's
221

Waar gaat het over?

Wie aan de slag wil als sociaal ondernemer of meer wil weten over sociaal ondernemerschap, vindt in "Sociaal ondernemerschap: impact eerst" een uitgebreide gids vol inzichten en praktische adviezen.

Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel, ‘Impact eerst’, laat zien hoe sociaal ondernemerschap past binnen nieuw economisch denken en hoe het zich verhoudt tot andere concepten, zoals maatschappelijk verantwoord of duurzaam ondernemen. Heldere voorbeelden en gedetailleerde analyses tonen hoe sociale ondernemingen maatschappelijke problemen aanpakken. Tevens gaat het in op het begrip impact: wat betekent dit nu precies en hoe kun je impact creëren en meten?

Het tweede deel, ‘Sociaal ondernemen in de praktijk’, biedt praktische richtlijnen voor het starten en organiseren van een sociale onderneming. Het bespreekt kenmerken en vaardigheden van sociaal ondernemers, het opzetten en organiseren van een sociale onderneming en het functioneren van het ecosysteem rond sociaal ondernemerschap.

In het derde deel, ‘De toekomst van sociaal ondernemerschap’, staan tien kansen voor de toekomst centraal. Hierin geeft de auteur aan hoe je als sociaal ondernemer kunt bijdragen aan beter onderwijs, sociale inclusie en duurzaamheid.

Het boek wordt gecompleteerd met een lijst met tips voor verder lezen, kijken en luisteren.

"Sociaal ondernemerschap: impact eerst" is een waardevolle bron voor ondernemers, beleidsmakers, studenten en iedereen die geïnteresseerd is in ondernemen met een maatschappelijke missie. Het boek presenteert de inzichten en tools om positieve verandering te realiseren door middel van sociaal ondernemerschap.

Auteur Maarten Hogenstijn is docent en onderzoeker aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij schreef eerder het boek "Sociaal ondernemerschap: grip op het begrip" (2018).
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
50% korting
3+1 actie
10,25 5,12
Patrick Mcdermott
Workflow Modeling
3+1 actie
42,75
3+1 actie
22,55
3+1 actie
6,40
50% korting
3+1 actie
10,25 5,12
Patrick Mcdermott
Workflow Modeling
3+1 actie
42,75
3+1 actie
22,55
3+1 actie
6,40