• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Remediëren wiskunde, de basisschool voorbij

Een aanzet tot orthodidactisch werken in het vak wiskunde
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
25% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

20,70 15,52

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Remediëren wiskunde, de basisschool voorbij
Remediëren wiskunde, de basisschool voorbij
Beetje gebruikt
15,52
730501237
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789020965063
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Lannoo N.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina's
128

Waar gaat het over?

Meer en meer wordt duidelijk dat het vak wiskunde een onderdeel is van de basisvorming in het secundair/voortgezet onderwijs. De vraag die men zich daarom moet stellen is: wat uit de wiskunde is belangrijk voor deze leerling, om later zo goed mogelijk te kunnen functioneren in de maatschappij? De opdracht is dus dat alle leerlingen, ook zij die het moeilijk hebben met wiskunde, een minimum aan wiskunde onder de knie (kunnen) krijgen. Dat dit niet altijd lukt weet iedere leerkracht. Daarom biedt dit boek nieuwe inzichten in de problematiek en geeft het ook praktische pedagogisch- didactische vaardigheden mee om eraan te verhelpen. Oorzaken, symptomen en herkenningssignalen van rekenmoeilijkheden en wiskundestoornissen worden kritisch geduid. In het praktische luik staat de orthodidactische aanpak centraal. Hierbij is het de opdracht van de leerkracht om te zoeken naar de meest geschikte onderwijsstrategie (auditief, visueel, explorerend, ...). Deze kan van leerling tot leerling verschillen. Ook wordt benadrukt dat de begeleiding van leerlingen met wiskundemoeilijkheden niet uitsluitend de verantwoordelijkheid is van de wiskundeleraren. Ook leraren van andere vakken kunnen hieraan participeren, en uiteindelijk is het uitbouwen van zorg toch een zaak van het hele schoolteam. Orthodidactiek wordt niet alleen bepleit, maar ook getoond met tal van voorbeelden, memofiches, leerkaarten en oefensuggesties. Voor leerlingen met dyscalculie wordt een onderbouwd voorbeeld van een schools handelingsplan of 'contract' gegeven met tal van concrete maatregelen. Het is echter niet zo dat alle problemen die een leerling met het vak wiskunde kan ondervinden tot dyscalculie mogen worden herleid. Ze kunnen ook het gevolg zijn van een andere leerstoornis (dyslexie-dysorthografie, dyspraxie, adhd, nld, ...), van motivatieproblemen, van faalangst, van absenteïsme, ... een aanpak van de problemen moet daar dus zeker mee rekening houden. In dit boek wordt daarom ook de problematiek, en de mogelijke oplossingen, niet beperkt tot enkel de dyscalculie. Het boek is bedoeld voor al wie te maken krijgt met wiskundeproblemen bij leerlingen van 12 jaar en ouder (= na het basisonderwijs): leraren, remedial teachers, zorgcoördinatoren, schooldirecties, (externe) leerlingbegeleiders, ouders. De auteurs zijn ervaren wiskundeleraren en remedial teachers, een wiskundedidacticus en een neurolinguïst.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Didactiek

Tweedehands Beetje gebruikt
31,30
25% korting
6,50 4,87
25% korting
5,80 4,35
M.I.M. Schuurman
Eigenwaarde
25% korting
7,30 5,47
Tweedehands Echt gebruikt
23,25
Tweedehands Beetje gebruikt
31,30
25% korting
6,50 4,87
25% korting
5,80 4,35
M.I.M. Schuurman
Eigenwaarde
25% korting
7,30 5,47
Tweedehands Echt gebruikt
23,25