• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Prettig Samenwerken Met

de Betweter, de Sluipschutter. de Jaknikker en alle andere dwarsliggers
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

13,65

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Prettig Samenwerken Met
Prettig Samenwerken Met
Als nieuw
13,65
ISBN
9789055943173
Bindwijze
Hardcover
Taal
Overig
Uitgeverij
Scriptum
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina’s
252

Waar gaat het over?

Mensen gedragen zich in het algemeen aangepast. Er zijn echter nogal wat mensen die hun persoonlijke opvattingen van groter belang achten dan de algemeen geldende regels. Daardoor botsen ze steeds weer met anderen in bijvoorbeeld het gezin, op het werk en tijdens de vrijetijdsbesteding. Ze veroorzaken niet alleen veel moeilijkheden, maar komen vaak ook zelf in grote problemen. Over deze mensen gaat dit boek. Wie zijn zij en hoe kunnen we ze helpen een harmonieuzer bestaan te krijgen? De aandacht richt zich daarbij niet zozeer op genezingsprocessen, maar vooral op het helpen ontwikkelen van strategieën die hen de mogelijkheid bieden uit de problemen te blijven en de mensen uit hun omgeving een minder conflictueus bestaan kunnen geven. In dit boek wordt getracht om 'moeilijke mensen' te classificeren. Uitgaande van de diverse persoonlijkheidsstoornissen worden enkele strategieën beschreven om met deze mensen om te gaan. Voorts krijgt de lezer strategieën aangeboden in de vorm van conflictoplossing, 'socratisch motiveren', toepassing van zelfcontroleprocedures bij agressief gedrag en een cognitieve strategie voor mensen met ene lage frustratietolerantie. Ook wordt de problematiek van de borderline-patiënt, eigenlijk het prototype van een 'moeilijk mens', uitvoerig besproken. Tot slot volgen enige algemene richtlijnen over hoe we als hulpverlener lastige, agressieve cliënten kunnen bejegenen. Deze richtlijnen gelden eigenlijk voor de omgang met iedere cliënt, hoe 'moeilijk' die ook is, wees hoffelijk en vriendelijk.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

Elly Zuiderveld
Watje
4,80
Bruce Parry
Amazon
8,55
4,80
5,45
W. van Benthem
Bekend Met Kanker
5,45
Theresine Teurlinckx
Zwarte Steen
5,65
sorry, niet op voorraad