• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet? / Communicatiereeks / 3

Onderbouwde adviezen over presentatietechnieken
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
nog 1 op voorraad

14,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet? / Communicatiereeks / 3
Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet? / Communicatiereeks / 3
Als nieuw
14,90
ISBN
9789081854726
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Communicatiereeks
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
185

Waar gaat het over?

Dit boek over presenteren is anders dan anders. Naast de gebruikelijke adviezen wordt namelijk ook uitgebreid aandacht besteed aan de zogenaamde verborgen verleiders. Vaak beslissen mensen op hun gevoel: is die spreker een beetje sympathiek? Sluit het verhaal aan bij wat ik vind? Voelt het allemaal ok? Hoewel er al veel onderzoek is gedaan naar hoe mensen zich echt laten beïnvloeden, hebben die resultaten nog nauwelijks doorgang gevonden in het presentatieonderwijs. Hoog tijd dus voor een lesmethode waarin nieuwe inzichten in persuasieonderzoek geïntegreerd worden.

Dat levert bijvoorbeeld de volgende spannende conclusies op: controversiële openingen kunnen juist averechts werken, de inhoud van je antwoord is vaak minder belangrijk dan de vorm ervan en als je je publiek in een goed humeur brengt, zal het minder kritisch zijn. Ook wordt ingegaan op het verschil tussen mannen en vrouwen en hoe je daar rekening mee houdt. Kleding, accessoires maar ook stemgebruik en lichaamstaal kunnen je boodschap ondersteunen of juist teniet doen. Daarnaast blijkt het vaak verguisde PowerPoint helemaal zo slecht nog niet, als je het tenminste zo gebruikt dat het publiek de boodschap onthoudt. Ook wordt aandacht besteed aan nieuwe visualisatie- en interactiemiddelen zoals Prezi en Twitter en worden concrete tips gegeven voor verschillende soorten presentaties van elevator pitch tot onderzoekspresentatie. Uiteraard wordt ook verteld hoe je je publiek kunt primen en je boodschap zo kunt framen dat je geloofwaardig en sympathiek gevonden wordt. Aan de andere kant wordt ook getoond dat deze hippe trukendozen nooit een garantie kunnen zijn voor succes.

In dat opzicht is dit boek misschien nog wel het meest anders dan anders: er wordt voortdurend aansluiting gezocht bij wetenschappelijk onderzoek. Op grond daarvan wordt soms zelfs afgeraden om een presentatie te geven; want hoewel sommigen beweren dat je met een goed verhaal de wereld om je vinger windt, blijken groepsbijeenkomsten in precaire situaties meestal een verloren zaak. Wat je dan wel kunt inzetten als communicatiemiddel wordt hierin vanzelfsprekend ook beschreven. Een must voor iedere professional die communicatieve vaardigheden studeert of doceert in een evidence-basedomgeving.

"Ik ben erg enthousiast over dit boek. Het is goed geschreven, erg toegankelijk en nuttig voor iedereen die wil werken aan zijn of haar presentatievaardigheden. Bovendien gaat dit boek verder waar andere boekjes ophouden. Naast de aanbevelingen wordt telkens een inhoudelijke motivatie gegeven waarbij creatief gebruik wordt gemaakt van de theorie. Dat is misschien nog wel het belangrijkste verschil met andere boeken over presenteren."
Dr. Joost Verhoeven, lecturer Corporate Communication, University of Amsterdam

"Dit boek wordt verplichte kost bij ons op kantoor!"
Drs. Christine Swankhuisen, docent Persuasieonderzoek Universiteit Leiden en partner/onderzoeker Tabula Rasa, Den Haag

"Wat een goede voorbeelden en wat een heldere illustraties! De combinatie van onderzoek, praktijkvoorbeelden en de vele foto's maken dit boek erg bruikbaar voor mijn presentatieonderwijs!"
Drs. Kim van der Linden, docent Communicatieve Vaardigheden, TU Delft
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
9,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,25
4=3 actie
8,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
48,95
4=3 actie
56,10
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
9,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,25
4=3 actie
8,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
48,95
4=3 actie
56,10

Anderen bekeken ook

30% korting
4=3 actie
6,45
B. van der Laaken
Presentation Techniques
25% korting
4=3 actie
12,80
25% korting
4=3 actie
5,75
sorry, niet op voorraad
Frank 't Hart, Bas Kranenburg
Een goede presentatie
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Peter Nederhoed, Peter Nederhoed
Helder rapporteren
sorry, niet op voorraad