• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Perspectieven op management een agenda voor managers

Een Agenda Voor Managers
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

9,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Perspectieven op management een agenda voor managers
Perspectieven op management een agenda voor managers
Als nieuw
9,50
ISBN
9789059317345
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
419

Waar gaat het over?

In 2011 is het honderd jaar geleden dat Frederick Winslow Taylor zijn ‘Principles of Scientific Management’ publiceerde. Daarmee werd management object van praktische toepassing van de uitkomsten van wetenschappelijke analyse van de praktijk van de bedrijfsvoering in industriële bedrijven. Er zijn in de voorbije honderd jaren verschillende managementtheorieën en -modellen ontwikkeld over de complexe werkelijkheid van organiseren, managen en rollen van managers. Managers moeten kunnen omgaan met onzekerheden, paradoxen en dilemma’s. Zij kunnen beschikken over kennis uit de organisatie- en managementwetenschappen die in de afgelopen honderd jaren vele paradigma’s, theorieën en scholen heeft opgeleverd. Desondanks is het een moeilijke opgave die kennis doeltreffend en doelmatig in te zetten om de problemen die zich dagelijks in en om hun organisatie aandienen te onderkennen, analyseren en op te lossen. Dit boek wil hen hierbij ondersteunen aan de hand van een drietal thema’s: (1) ontwikkelingen in verschillende disciplines van de organisatie en managementwetenschappen die aanleiding geven voor het ontstaan van nieuwe paradigma’s; (2) thema’s daaruit die morgen en overmorgen op de agenda van managers staan en (3) rollen die managers daarbij spelen in de praktijk van alledag.De auteurs, allen docenten aan TiasNimbas, de Business School van de Universiteit van Tilburg en de Technische Universiteit Eindhoven, willen bijdragen aan de verbetering van de kwaliteit van management. Zij zijn werkzaam in onderwijs, wetenschappelijk onderzoek en in consultancy en willen informeren over wat managementwetenschap vanuit hun vakgebied voor de praktijk van management kan betekenen. Zij hebben daarbij managers en zij die zich daarvoor bekwamen in (post-)hbo- en (post)academische opleidingen als doelgroep voor ogen.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook