• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Organisatiecultuur

Een handleiding voor het succesvol veranderen van een organisatie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Door een staking kan je pakje in België vertragen.
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

25,55

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Organisatiecultuur
Organisatiecultuur
Als nieuw
25,55
10000295425
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789059310292
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2002
Aantal pagina's
279

Waar gaat het over?

Organisatiecultuur is van minstens even groot belang voor een bedrijf als organisatiestructuur. Hoewel de aandacht voor organisatiecultuur pas echt op gang is gekomen in de jaren zestig van de vorige eeuw is de interesse vooral de afgelopen jaren sterk gegroeid. De bestaande cultuur van een organisatie kan de strategische doelen dwarsbomen. Het is echter - denk maar eens aan alle mislukte fusies in Nederland - bijzonder moeilijk gebleken om een bestaande cultuur te veranderen. Wat moeten we doen om de verandering van de organisatiecultuur wel succesvol te maken? Welke technieken zijn daarvoor nodig? En als die verandering plaatsvindt, hoe kunnen we die verandering dan meten? Welk model kunnen we daartoe aanwenden? Dit boek probeert antwoord te geven op deze vragen. Enerzijds door een beschrijving van de meest gangbare theorieën en methoden, anderzijds door middel van een gekozen werkmodel en een meetinstrument. De theorie biedt houvast, maar de nadruk ligt op de pragmatische opzet die de auteur gekozen heeft. Door de combinatie van theorie en praktijk is het boek interessant voor de student bedrijfskunde, organisatiesociologie en -psychologie. Maar ook consultants en managers die een grootschalig veranderingstraject binnen een organisatie ten uitvoer moeten brengen, zullen baat hebben bij dit boek. Kortom, iedereen die met verandering van cultuur en/of organisatiecultuur te maken heeft zal het boek zien als een welkome aanvulling op de bestaande literatuur. Paul van Wely (1953) is organisatiesocioloog, hij is in binnen- en buitenland werkzaam geweest in veranderingstrajecten zoals Business Reengineering en Business Process Redesign. Van Wely is zelfstandig adviseur en werkt als associate samen met onder andere Ixxi. Zie www.4c-more.com en www.ixxi.nl.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
6,85
Tweedehands Als nieuw
25,55
Stéphane Hessel
De weg van de hoop
Tweedehands Beetje gebruikt
7,40
50% korting
7,00 3,50
Tweedehands Als nieuw
19,04
Tweedehands Beetje gebruikt
34,20
Tweedehands Beetje gebruikt
6,85
Tweedehands Als nieuw
25,55
Stéphane Hessel
De weg van de hoop
Tweedehands Beetje gebruikt
7,40
50% korting
7,00 3,50
Tweedehands Als nieuw
19,04
Tweedehands Beetje gebruikt
34,20