Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Ondernemen met gevoel

hoe persoonlijke en organisatie-ontwikkeling elkaar kunnen versterken
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
4=3 actie
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789055941216
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Scriptum Books
Jaar van uitgifte
1998
Aantal pagina's
132

Waar gaat het over?

Organisaties kenmerken zich door permanente vernieuwing. We worden hierbij steeds meer op onszelf teruggeworpen. De praktijk leert, dat veel mensen en processen vastlopen in angstgestuurde patronen: behoudzucht, egoïsme en opportunisme. De onveiligheid neemt toe en angst stroomt als water naar het laagste punt. Waar het verdampt tot wantrouwen, sarcasme en eenzaamheid. Dit patroon kost ongelooflijk veel energie en gaat ten koste van creativiteit, ondernemerschap en tenslotte levensgeluk van mensen. Niemand wordt graag gedegradeerd tot robot. Daarom mag verzakelijking niet uitmonden in verharding. We stappen een tijdperk binnen, waarin nieuwe waarden en normen gelden. Mensen willen zichzelf kunnen uitdrukken binnen en identificeren met hun werkomgeving. Ongeacht het type arbeidsovereenkomst. Ons denken werd gedomineerd door zekerheid, voorspelbaarheid en stapsgewijze verandering. De huidige realiteit leert, dat de omgeving maar in beperkte mate beheersbaar is. Wanneer controleren, sturen en wegsturen de leidende motieven zijn zitten we op een dood spoor. Want mensen en organisaties zijn in de kern zelfhelend, zelfregulerend en zelfsturend. Voor mensen die open en ontvankelijk in de wereld staan is het een buitengewoon spannende en uitdagende tijd. Voor die mensen wil dit boek een bron van inspiratie zijn.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
4=3 actie
13,65
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
4=3 actie
13,45
40% korting
4=3 actie
22,95
40% korting
4=3 actie
13,65
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
4=3 actie
13,45
40% korting
4=3 actie
22,95

Anderen bekeken ook

Richard K. Carlson
Handboek voor de ziel
4=3 actie
12,50
W. Szymborska
Dubbele punt
4=3 actie
8,90
4=3 actie
5,00
Marcel Adriaanse
Zakendoen op gevoel
4=3 actie
8,90
4=3 actie
15,50
Geef me een seintje
Domonique Bertolucci, D Bertolucci
The Happiness Code
Geef me een seintje
Hanneke Dallmeijer
Griend
Geef me een seintje