• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Onder Uitgevers

de onstuitbare opkomst van Pierre Vinken, de honger van Elsevier, de fusie met Reed, het succes, de stroppen, de interne machtsstrijd, de neergang
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

8,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Onder Uitgevers
Onder Uitgevers
Echt gebruikt
8,90
ISBN
9789061689676
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom/SUN, Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2000
Aantal pagina’s
282

Waar gaat het over?

De gewezen neurochirurg Pierre Vinken wordt in 1979 de topman van Elsevier. hij voert een paar ijzeren principes in: winstgroei, een stijgende aandeelhouderswaarde, concentratie op de wetenschappelijke en professionele markt. Elsevier wordt een winstmachine die hongert naar overnames, zodat het tot de wereldspelers kan gaan behoren. Een overval op Kluwer mislukt, maar in 1992 gaat Elsevier samen met het Britse Reed. Voor Reed Elsevier lijkt een gouden toekomst weggelegd. Maar dan gaat het mis. Koersen en winsten dalen. Een fusie met die andere Nederlandse wereldspeler, Wolters Kluwer, wordt afgeblazen. De expansie stagneert. hoe is dat zo gekomen? Het antwoord is onhutsend. Binnen de hoofdkantoren van Reed Elsevier heeft een permanente machtsstrijd gewoed. Grote ego's knalden op elkaar. Toplieden speelden dubbelspel. Bedrijfsculturen en strategische opvattingen botsten. Pierre Vinken klampte zich te lang vast aan zijn positie. In dit boek paraderen naast Vinken nog heel wat meer toplieden uit de Nederlandse en Britse big business. De uitgevers natuurlijk, onder wie Brakel, Bruggink, Peter Davis, Ververs, Smaling, Maxwell, van Vollenhoven, Irvine en Stapleton. Maar ook Jan Timmer, Max de Jong, Joop van den Ende, Anton Dreesmann, Morris Tabaksblat en Hennie de Ruiter maken hun opwachting. De Algemeen Dagblad-jounalisten Raymond Vermeulen en Philip de Wit hebben bijna ale hoofdrolspelers in en rond Reed Elsevier te spreken kunnen krijgen. Het resultaat: een scherp - en voor de laatste jaren ontluisterend - beeld van de gang van zaken in de rooms at the top van een internationale uitgeefgigant.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Louis Paul Boon
MEDIA RECLAME PUB
nog 1 op voorraad
9,25
Tweedehands Beetje gebruikt
7,30
Robert R. Blake
LEIDERSCH/DILEMMA
10% korting
nog 1 op voorraad
8,95
10% korting
nog 1 op voorraad
9,50
Louis Paul Boon
MEDIA RECLAME PUB
nog 1 op voorraad
9,25
Tweedehands Beetje gebruikt
7,30
Robert R. Blake
LEIDERSCH/DILEMMA
10% korting
nog 1 op voorraad
8,95
10% korting
nog 1 op voorraad
9,50