• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Mediapolis

populaire Cultuur en de Stad
Maak tweedehands je eerste keus
25% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad

10,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Mediapolis
Mediapolis
Beetje gebruikt
10,00
ISBN
9789064506338
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
nai010 uitgevers/publishers
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
240

Waar gaat het over?

Games als America’s Army, World of Warcraft en Grand Theft Auto, en de muziek van Snoop ‘Doggy’ Dogg, Dizzee Rascal en Juan Atkins jagen de elektronische globalisering aan. De populaire (massa)cultuur heeft daarmee steeds meer invloed op onze leefomgeving én ons leven. In Mediapolis verkennen de auteurs een stedelijke leefomgeving die pulseert onder invloed van populaire media. Ze introduceren een popfilosofie met concepten als de Urban Container, scenius, klankgemeenschappen en nodale stedelijkheid. Technologische, politieke, culturele, economische en zelfs militaire ontwikkelingen komen daarbij samen.
Mediapolis maakt duidelijk hoe stedelijk popcultuur is en welke invloed popcultuur op ons begrip van de stad heeft. De woorden van de Italiaanse futurist Antonio Sant’Elia blijven onverminderd actueel: ‘Every generation must build its own city’.
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,15
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,65
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
56,95
Vincent van Rossem, Gabri van Tussenbroek
Amsterdam Monumenten & Archeologie / 6
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,15
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,65
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
56,95
Vincent van Rossem, Gabri van Tussenbroek
Amsterdam Monumenten & Archeologie / 6
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,60