• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Mediapolis

Populaire cultuur en de stad
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789064506338
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
nai010 uitgevers/publishers
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina's
240

Waar gaat het over?

Games als America’s Army, World of Warcraft en Grand Theft Auto, en de muziek van Snoop ‘Doggy’ Dogg, Dizzee Rascal en Juan Atkins jagen de elektronische globalisering aan. De populaire (massa)cultuur heeft daarmee steeds meer invloed op onze leefomgeving én ons leven. In Mediapolis verkennen de auteurs een stedelijke leefomgeving die pulseert onder invloed van populaire media. Ze introduceren een popfilosofie met concepten als de Urban Container, scenius, klankgemeenschappen en nodale stedelijkheid. Technologische, politieke, culturele, economische en zelfs militaire ontwikkelingen komen daarbij samen.
Mediapolis maakt duidelijk hoe stedelijk popcultuur is en welke invloed popcultuur op ons begrip van de stad heeft. De woorden van de Italiaanse futurist Antonio Sant’Elia blijven onverminderd actueel: ‘Every generation must build its own city’.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
35,90
Tweedehands Beetje gebruikt
46,65
Tweedehands Als nieuw
12,80
50% korting
11,80 5,90
Tweedehands Beetje gebruikt
91,40
Tweedehands Beetje gebruikt
35,90
Tweedehands Beetje gebruikt
46,65
Tweedehands Als nieuw
12,80
50% korting
11,80 5,90
Tweedehands Beetje gebruikt
91,40