• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Markteconomie 2 Markttheorie

economische organisatievormen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
niet meer nieuw verkrijgbaar

21,55

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Markteconomie 2 Markttheorie
Markteconomie 2 Markttheorie
Beetje gebruikt
21,55
362901715
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789051897081
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
1997
Aantal pagina's
158

Waar gaat het over?

De reeks Markteconomie: economische organisatievormen biedt een vierdelige inleiding op het vakgebied industrial organization.

In dit tweede deel, Markttheorie, wordt bekeken hoe de concurrentie op markten kan plaatsvinden, en welke elementen deze concurrentie kunnen belemmeren. De meest gangbare theorieën zijn gebaseerd op het zogenaamde SGR-schema (structuur-gedrag-resultaat), dat hier met het empirisch SGR-onderzoek, uitgebreid wordt besproken. Aan de hand van het schema worden de twee belangrijkste situaties van onvolkomen concurrentie behandeld: het dominante bedrijf en het oligopolie.

De studeerbaarheid van de teksten heeft vooropgestaan bij de didactische opzet en de vormgeving. Elk hoofdstuk bevat een introductie, leerdoelen en een zelftoets. In de teksten zijn voorbeelden en studeeropdrachten ter verwerking van de leerstof opgenomen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
25% korting
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
13,45
Pieter Bas Jansen
de geldmachine
10,50
Tweedehands Als nieuw
16,00
25% korting
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
13,45
Pieter Bas Jansen
de geldmachine
10,50
Tweedehands Als nieuw
16,00