• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Management Van Kennis

een creatieve onderneming
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

17,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Management Van Kennis
Management Van Kennis
Beetje gebruikt
17,00
ISBN
9789023238386
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2002
Aantal pagina’s
248

Waar gaat het over?

"Kennis is dé concurrentiefactor geworden. Managers moeten vanuit een nieuwe visie en op een andere manier hun werk doen. De ‘kennisbril’ geeft een andere kijk op organisaties dan de financiële of de commerciële. Het lastige is: kennis zie je niet. Wat je ziet zijn de kennisdragers: mensen, documenten, machines en computers.
Voor Jacques Boersma is management van kennis de gecoördineerde besturing van deze vier kennisdragers. Daarmee geeft hij een nieuwe kijk op management.

Boersma onderscheidt drie hoofdactiviteiten, de 3-A’s:
- Assetmanagement draait om het inventariseren, analyseren, plannen en beheren van kennis, maar ook om het dromen over nieuwe kansen en het lachen om creatieve ideeën.
- Accessmanagement stelt zaken aan de orde als communicatie en kennisspreiding, met als ultiem doel het realiseren van een lerende organisatie.
- Accruementmanagement sluit aan bij die lerende organisatie en richt zich op het creëren van nieuwe kennis ten behoeve van nieuwe producten, diensten of productieprocessen.

In casuïstiek laat Boersma zien hoe deze managementvormen in praktijk zijn gebracht. Met behulp van de 3-A’s ontwikkelt hij hulpmiddelen voor management van kennis, hulpmiddelen die variëren in complexiteit. Eén aanrader: begin eenvoudig, bij succes kunnen complexere hulpmiddelen worden ingezet.

Kunnen we kennis ook financieel waarderen? Boersma geeft in zijn boek diverse aanzetten voor een Kennisbalans.

Het managen van kennis vereist veranderingen in organisaties en veel inspanningen van manager en medewerker. Het boek besluit daarom met 5 organisatorische voorwaarden voor het succesvol managen van kennis. Een boek voor iedereen die management van kennis serieus wil nemen."
Lees verder

Recensies

0 recensies
Gijs Weenink
Ben ik in beeld?
30% korting
nog 1 op voorraad
6,40
nog 1 op voorraad
6,75
Petra Hoogerwerf
Echte winst
nog 1 op voorraad
6,85
nog 1 op voorraad
11,70
Kim de Keijzer
Buutvrij
nog 1 op voorraad
6,95
Harry Woldendorp
De startup professional
nog 1 op voorraad
6,90
Gijs Weenink
Ben ik in beeld?
30% korting
nog 1 op voorraad
6,40
nog 1 op voorraad
6,75
Petra Hoogerwerf
Echte winst
nog 1 op voorraad
6,85
nog 1 op voorraad
11,70
Kim de Keijzer
Buutvrij
nog 1 op voorraad
6,95
Harry Woldendorp
De startup professional
nog 1 op voorraad
6,90

Anderen bekeken ook

20% korting
5,90
M. Weggeman
Kennismanagement
18,80
Peter Sloep, Marcel van der Klink
Leernetwerken
18,35
Philip Kotler, Gary Armstrong
Principes van marketing, 5e editie
sorry, niet op voorraad