• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Management en motiveren / Management & Organisatie

Inhoud geven aan leiderschap
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
Stapelweken

11,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Management en motiveren / Management & Organisatie
Management en motiveren / Management & Organisatie
Beetje gebruikt
11,00
464201955
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789026715686
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Wolters Kluwer Nederland B.V.
Jaar van uitgifte
1991
Aantal pagina's
214

Waar gaat het over?

Management en organisatie Het uitgangspunt Een organisatie is meer dan een structuur waarbinnen de leden moeten functioneren. Organisaties worden gemaakt door mensen en bestaan uit mensen, ieder met hun persoonlijke doelen, waarden en normen. Met hun eigen vermogens en vaardigheden. Dat betekent dat een manager niet alleen moet beschikken over kennis van en ervaring met allerlei operationele managementmethoden en -tech- nieken. Managen is eerst en bovenal motiveren, zaken gedaan krijgen voor en door mensen. De inhoud Motiveren van anderen begint echter allereerst met het achterhalen van de eigen motivatie: 'Wat wil ik voor mezelf?', 'Wat wil ik voor mijn omgeving?'. Pas na zinvolle beantwoording hiervan kunnen persoonlijke bronnen, vermogens en vaardigheden adequaat aangewend worden. Bij de manager, maar ook bij medewerkers. Want alle medewerkers hebben hun eigen motieven. En het is de taak van een manager om die motivatie met de juiste stijl van leiding geven en met het juiste machtsgebruik in te passen in de organisatie. Uitgebreid komen de hulpmiddelen aan bod die hij daarvoor tot zijn beschikking heeft: gespreksmodellen, conflicthantering, feedback, teamontwikkeling en besluitvormingsprocessen. Zodat uiteindelijk een overzichtelijk gedrags- model voor de manager ontstaat. De auteurs Management en motiveren is het derde boek van het schrijverstrio Kor, Weggeman en Wijnen. In het eerste boek, Ondernemen binnen de onder- neming (1987), wordt de organisatie in ideaaltypische zin beschreven. Deel twee, Verbeteren en vernieuwen van organisaties (1989), beschrijft hoe die situatie al verbeterend en vernieuwend bereikt kan worden. Nu staat tenslotte centraal degene die de klus samen met anderen moet zien te klaren: de manager.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
25% korting
Stapelweken
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
Stapelweken
13,45
Stapelweken
8,60
Stapelweken
16,10
25% korting
Stapelweken
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
Stapelweken
13,45
Stapelweken
8,60
Stapelweken
16,10

Anderen bekeken ook

50% korting
Stapelweken
2,27
Stapelweken
11,40
50% korting
Stapelweken
2,72
25% korting
Stapelweken
6,26
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje
P. Kloosterboer, P. Kloosterboer
Voor de verandering
Geef me een seintje