Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Lichaamstaal in zorg- en hulpverlening / PM-reeks

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789024414079
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
1998
Aantal pagina's
127

Waar gaat het over?

Als de hulpverlener zijn eigen lichaamstaal verstaat en die van zijn cliënt, wordt het contact gemakkelijker en krijgt hulp meer kans. Dit boek is een leerboek voor deze taal. Hulpverlenen is voor een groot deel een verbale aangelegenheid, een kwestie van taal en communicatie. Hulpverleners worden geschoold in het voeren van gesprekken, in empathie, aandacht geven, concreetheid en confrontatie en zij leren gesprekken structureren. Woorden kunnen helpen, taal werkt genezend, maar er is meer. Er is ook de lichaamstaal van de hulpverlener en van de cliënt en die legt een zwaar gewicht in de schaal van de communicatie. Wie vaardig is in lichaamstaal, wie zijn eigen lichaamstaal kent en verkent en de betekenis ervan voor de hulpvrager doorziet en tevens de lichaamstaal van de hulpvrager verstaat, draagt goede bagage voor hulpverlening met zich mee. Communicatie is een combinatie van verbale- en non-verbale uitingen. Wetenschappers hebben diepgaand onderzoek gedaan naar dat non-verbale deel: hoe ontstaat dat gedrag, hoe ontwikkelt zich dat, hoe kan de hulpverlener uit gebaren en bewegingen belangrijke informatie putten, die een dieper inzicht geeft in datgene wat zich onderhuids afspeelt als de hulpverlener en de hulpvrager elkaar ontmoeten. Het boek is voor iedere hulpverlener bijzonder interessant omdat het behandelde non-verbale deel hem of haar kan helpen tot een belangrijk verbeterd contact met de hulpvrager te komen. Ook zorgmanagers kunnen er hun voordeel mee doen bij het voeren van functionerings- of slechtnieuws gesprekken, bij het voorzitten van een vergadering of werkbéspreking of bij het houden van een professionele presentatie. Tal van zorgmanagers, hoofdverpleegkundigen, specialisten, huisartsen en honderden extra muros werkenden in de gezondheidszorg werden reeds op deze non-verbale communicatietechnieken getraind en waren lovend over hun resultaten erna. Het blijkt een rijke ervaring om intermenselijk verkeer beter te kunnen beoordelen en te voorspellen en om menselijk gedrag beter te kunnen begrijpen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
18,60 11,16
F. Joris
Jo Lernout
Tweedehands Echt gebruikt
27,10
J. Anthierens
Ooggetuige
Tweedehands Beetje gebruikt
18,90
Tweedehands Beetje gebruikt
14,04
Tweedehands Beetje gebruikt
19,50
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
40% korting
18,60 11,16
F. Joris
Jo Lernout
Tweedehands Echt gebruikt
27,10
J. Anthierens
Ooggetuige
Tweedehands Beetje gebruikt
18,90
Tweedehands Beetje gebruikt
14,04
Tweedehands Beetje gebruikt
19,50
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00

Anderen bekeken ook

8,05
V. van Geel
Lichaamstaal
23,40
Anita Naik, Anita Naik
Raadgevers - Lichaamstaal
Geef me een seintje
Joe Navarro
Body language
Geef me een seintje
Tom van Engelen
Lichaamstaal
Geef me een seintje
Willy Bakers
In contact
Geef me een seintje