Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren

Nederlandse vertaling van visible learning and the science of how we learn
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
nog 1 op voorraad

42,04

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren
Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren
Als nieuw
42,04
723301552
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789461182135
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina’s
325

Waar gaat het over?

Waarom is leren soms zo moeilijk en in andere gevallen juist zo gemakkelijk? Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren legt dit uit. Het zet uiteen wat de belangrijkste principes en strategieën van het leren zijn.
John Hattie bouwt in dit boek voort op de inzichten uit Visible Learning (Leren zichtbaar maken). Zijn ideeën over hoe leraren hun impact op het leren kunnen vergroten, vinden inmiddels wereldwijd navolging.

In dit boek koppelen John Hattie en Gregory Yates deze inzichten aan de laatste ontwikkelingen vanuit de cognitieve wetenschap. Zo komen ze tot een krachtig en aanvullend kader voor het leren in de klas en daarbuiten.
Het boek is opgebouwd uit drie delen:
* Leren in de klas
* De basis van het leren (over cognitieve bouwstenen voor kennisverwerving)
* Ken jezelf (over vertrouwen en zelfkennis).

De uitgave beschikt over uitgebreide interactieve middelen, inclusief zelfstudievragen die het kritisch denken aanmoedigen, suggesties om verder te lezen en links naar relevante filmpjes en websites.
Dit fascinerende boek is bedoeld voor elke leerling, leraar of ouder die wil weten hoe onderzoek naar menselijke leerprocessen ons kan helpen bij het lesgeven. Het biedt een brede blik op bevindingen uit vooral de sociale en cognitieve psychologie. De resultaten worden gepresenteerd in een model dat bruikbaar is op elk niveau: van kinderopvang en basisonderwijs tot voortgezet/secundair onderwijs, mbo en hoger onderwijs.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
70% korting
4=3 actie
15,60
Stijn van Oers
Makers
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,90
4=3 actie
6,85
4=3 actie
11,60
Erik Kantelberg
Motor rijbewijs
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,65
70% korting
4=3 actie
15,60
Stijn van Oers
Makers
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,90
4=3 actie
6,85
4=3 actie
11,60
Erik Kantelberg
Motor rijbewijs
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,65

Anderen bekeken ook

4=3 actie
32,25
4=3 actie
42,60
John Hattie
Feedback
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad