• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Leerproblemen evidence-based voorspellen, onderkennen en aanpakken

bijdragen uit onderzoek
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

18,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Leerproblemen evidence-based voorspellen, onderkennen en aanpakken
Leerproblemen evidence-based voorspellen, onderkennen en aanpakken
Beetje gebruikt
18,50
321202037
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789033476211
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Acco uitgeverij
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina's
152

Waar gaat het over?

Naarmate het onderzoek over de onderkenning en behandeling van leerproblemen toeneemt, groeit ook de roep voor meer evidence-based praktijk op dat terrein. Deze tendens pleit voor de integratie van wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring in functie van een aanpak die aansluit bij de hulpvraag van de cliënt. In dit boek worden een aantal onderzoeksbijdragen van de recente conferenties van de Stichting Leerproblemen Vlaanderen over dit thema samengebracht. Verschillende aspecten komen aan bod: dyscalculie beschrijven, begrijpen en aanpakken (Desoete), effectieve instructie van lezen (Vernooy), geprotocolleerde dyslexiebehandeling (Ruijssenaars, Bron, Loykens en van Mameren-Schoehuizen) en (studie)motivatie (Sierens en Vansteenkiste). Daarnaast wordt ook verslag uitgebracht van de drie eindwerken die in 2009 door de Stichting Leerproblemen Vlaanderen bekroond werden. Ze beschrijven allemaal onderzoek naar de predictie en vroegtijdige onderkenning van leerproblemen. Dit is een belangrijk thema voor de dagelijkse onderwijspraktijk. Predictie en vroegtijdige onderkenning kunnen er immers toe leiden dat er ook op tijd ingegrepen kan worden. Als onderzoek één zaak heeft aangetoond, dan is het dat vroegtijdige hulp de beste prognose garandeert. Ook deze hoofdstukken passen dus zeer goed in het centrale thema van dit boek.

Dit boek zal de praktijk van diagnostiek en behandeling van leerproblemen op een positieve manier inspireren.

Over de auteurs:

ANNEMIE DESOETE is docent leerstoornissen aan de Universiteit Gent (Associatieonderzoeksgroep Leerstoornissen), lector aan de Arteveldehogeschool en wetenschappelijk medewerker van SIG.

CAROLINE ANDRIES is hoofddocent aan de Vrije Universiteit Brussel (Vakgroep Klinische en Levenslooppsychologie).

POL GHESQUIERE is gewoon hoogleraar aan de K.U.Leuven (Centrum voor Gezins- en Orthopedagogiek) en voorzitter van de Stichting Leerproblemen Vlaanderen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Als nieuw
5,35
Tweedehands Als nieuw
40,40
Tweedehands Beetje gebruikt
12,70
Tweedehands Beetje gebruikt
14,50
Tweedehands Beetje gebruikt
28,35
Tweedehands Als nieuw
5,35
Tweedehands Als nieuw
40,40
Tweedehands Beetje gebruikt
12,70
Tweedehands Beetje gebruikt
14,50
Tweedehands Beetje gebruikt
28,35