• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Journalistieke Radio En Tv Teksten

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789020954449
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Lannoo Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2005
Aantal pagina's
252

Waar gaat het over?

Over de aanmaak van journalistieke kopij voor radio en televisie is tot nu toe geen (hand)boek beschikbaar. Nochtans, tekstschrijven voor radio en voor televisie verschilt wel degelijk van het schrijven voor krant en tijdschrift. Radio- en tv-teksten worden door de luisteraar/kijker maar één keer beluisterd en mogen dus niet te snel gaan, onduidelijk zijn, ... Tegelijk moeten ze de ontvanger onderhouden, boeien en bij de zaak houden. Daarom dit boek: over het maken van de teksten voor nieuwsuitzendingen, duiding- en achtergrondprogramma’s, reportages en documentaires, informatieve programma’s op radio en televisie. Eerst worden inhoud, structuur, syntaxis en woordgebruik bij radio- en tv-teksten behandeld. Vervolgens wordt specifiek ingezoomd op teksten voor radio en televisie, met de ongeschreven wetten, technieken, vuistregels, enz. die tot de competentie van de professionele radio- of tv-journalist behoren. Talloze tips en aanwijzingen van ervaren radio- en tv-journalisten zijn in dit boek samengebracht. Ze worden geïllustreerd door honderden voorbeelden, geplukt uit de dagelijkse praktijk van de diverse Vlaamse radio- en tv-zenders. Dit boek is in de eerste plaats bedoeld voor beginnende radio- en tv-journalisten en voor gebruik in de betreffende opleidingen. Ook meer ervaren copywriters zullen er hun competenties mee kunnen aanscherpen. Het is echter ook aangeraden lectuur voor al wie - al dan niet voor radio of televisie - mondeling informatie moet verstrekken aan een publiek, zoals woordvoerders, makers van documentaires over bedrijven of andere organisaties, pr-functionarissen en marketing-communicatoren.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
18,40
3,90
50% korting
5,90 2,95
Hans Hulst
Birmese lente
25% korting
5,70 4,27
Tweedehands Beetje gebruikt
7,45
18,40
3,90
50% korting
5,90 2,95
Hans Hulst
Birmese lente
25% korting
5,70 4,27
Tweedehands Beetje gebruikt
7,45

Anderen bekeken ook

Elizabeth Wein
Rose onder vuur
5,00
16,85
P. van Gestel
Nikki
4,85
50% korting
3,42
25% korting
6,45
C.J. Lyons
Ziende blind
Geef me een seintje
Geef me een seintje