Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Jonge leerlingen met een risicovolle ontwikkeling. Achtergronden, diagnose en behandeling

Achtergronden, diagnose en behandeling
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

34,40

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Jonge leerlingen met een risicovolle ontwikkeling. Achtergronden, diagnose en behandeling
Jonge leerlingen met een risicovolle ontwikkeling. Achtergronden, diagnose en behandeling
Als nieuw
34,40
782701530
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789033460999
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Acco uitgeverij
Jaar van uitgifte
2005
Aantal pagina’s
168

Waar gaat het over?

Ongeveer op de honderd kinderen loopt jaarlijks al op jonge leeftijd vast op school. In de kleuterklas of in het eerste jaar van de lagere school c.q. de eerste drie jaar van de basisschool lijken deze kinderen niet toe aan formeel onderwijsaanbod. Ze gedragen zich als een kind van drie terwijl ze al zes zijn, lijken niet aanspreekbaar en gaan zichtbaar met weinig animo naar school.
Dit boek is vooral gericht op het verhelderen van de achtergrond van het gedrag van deze kinderen. We bespreken eerst hoe kinderen zich meestal ontwikkelen en gaan vervolgens in op vijf leerlingen die staan voor vijf typen problemen. Wijnand is liever passief dan volop in beweging; Josef durft niets en huilt snel; Kas praat veel maar begrijpt weinig; Victor praat niet maar lijkt veel te begrijpen; Elise heeft geen belangstelling voor boeken.
Verder komt de diagnostische besluitvorming om de problematiek van deze kinderen te kunnen duiden, aan bod. Het laatste onderdeel van het boek is gewijd aan recente inzichten in de aanpak van problemen bij de doelgroep en in het bijzonder bij de vijf kinderen die eerder werden ge roduceerd.
Het geheel richt zich tot ontwikkelingspsychologen, orthopedagogen, ge eresseerde schoolbegeleiders en gespecialiseerde leerkrachten.
DINY VAN DER AALSVOORT doceert aan de afdeling Orthopedagogiek van de Universiteit Leiden. Zij is geregistreerd als GZ-psycholoog. Ze publiceert regelmatig over onderzoeksbevindingen bij jonge leerlingen die vastlopen op school.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
nog 1 op voorraad
5,35
Marijcke Honée-van Zijll de Jong
ToM een kwestie van bewust-zijn
nog 1 op voorraad
7,70
Constance Th. W. M. Vissers
ToM: een kwestie van Bewust-Zijn
nog 1 op voorraad
31,55
nog 1 op voorraad
5,35
Marijcke Honée-van Zijll de Jong
ToM een kwestie van bewust-zijn
nog 1 op voorraad
7,70
Constance Th. W. M. Vissers
ToM: een kwestie van Bewust-Zijn
nog 1 op voorraad
31,55

Anderen bekeken ook