• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief Theorie en achtergronden

Deel 1 - Theorie en achtergronden
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
30% korting
nog 1 op voorraad

5,75

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief Theorie en achtergronden
Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief Theorie en achtergronden
Beetje gebruikt
5,75
ISBN
9789044125931
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
95

Waar gaat het over?

Over het boek:
In Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief wordt gezinsbeleid benaderd vanuit een (ortho)pedagogische invalshoek en vanuit de pedagogische opdracht van de samenleving. De auteurs pleiten ervoor om in beleidsafwegingen de totale persoon-in-wording van het kind en de jeugdige centraal te stellen.

In Deel 1: Theorie en achtergronden worden een viertal beleidsbenaderingen behandeld vanuit een pedagogisch perspectief. Het gaat concreet om de repressieve benadering, de restauratieve benadering, de risicofactorenbenadering en de ontwikkelingspedagogische benadering, die telkens vanuit theorie en praktijk worden toegelicht. Er wordt ook gereflecteerd over een definitie van het gezin in zijn diversiteit. Een afbakening van het begrip gezin is noodzakelijk voor een systematisch en constructief jeugd- en gezinsbeleid.

Dit boek kadert in een drieluik. In Deel 2: Uitgewerkte beleidsthema’s worden concrete beleidsthema’s op het snijvlak van jeugd-, gezins- en onderwijsbeleid verder uitgediept met behulp van onderzoeksresultaten, beleidsnota’s en praktijksituaties in de jeugdzorg. Deel 3: Verwerkingsopdrachten is een boek met werk- en studieopdrachten met bijbehorende literatuursuggesties. Deze themaopdrachten zijn geschikt voor individuele verwerking en uitdieping, maar ook voor verwerking in beleidswerkgroepen of -workshops. Deze publicaties maken jeugd- en gezinsbeleidsvraagstukken toegankelijk voor een breed publiek, en bieden handvatten voor professionals werkzaam bij gemeentelijke, provinciale en landelijke beleidsorganen. Ze zijn ook een onmisbaar handboek voor de professional in opleiding op universiteit en hogeschool.

Over de auteur(s):
Jan R.M. Gerris is hoogleraar Gezinspedagogiek aan de afdeling Orthopedagogiek: Gezin en gedrag van de Radboud Universiteit in Nijmegen en was mede-oprichter en eerste president van de European Society on Family Relations (ESFR).
Jan Willem Veerman is bijzonder hoogleraar Speciale Kinder- en Jeugdzorg aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en directeur van Praktikon, een organisatie voor onderzoek en ontwikkeling in de jeugdzorg.
Dr. Agnes Tellings is universitair docent en onderzoeker aan de afdeling Orthopedagogiek: Leren & Ontwikkeling van de Radboud Universiteit Nijmegen, en aan het aldaar gevestigde onderzoeksinstituut Behavioural Science Institute (BSI).
Lees verder

Recensies

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
22,35
Tweedehands Beetje gebruikt
34,04
Imke Baetens
Zie me niet
Tweedehands Als nieuw
21,04
Kobe Vanroy
Autisme Centraal
Tweedehands Als nieuw
48,04
Tweedehands Als nieuw
22,10
Tweedehands Beetje gebruikt
17,20
Tweedehands Beetje gebruikt
22,35
Tweedehands Beetje gebruikt
34,04
Imke Baetens
Zie me niet
Tweedehands Als nieuw
21,04
Kobe Vanroy
Autisme Centraal
Tweedehands Als nieuw
48,04
Tweedehands Als nieuw
22,10
Tweedehands Beetje gebruikt
17,20

Anderen bekeken ook

13,95
25% korting
10,50
30% korting
4,35
J. Brinkman
Cijfers spreken
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Cees Braas, R. van Couwelaar
Rapporteren
sorry, niet op voorraad