• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Interne communicatie bij verandering

van middelen- naar interventiedenken
Maak tweedehands je eerste keus
50% korting
3+1 actie
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789014080659
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Wolters Kluwer Nederland B.V.
Jaar van uitgifte
2002
Aantal pagina's
136

Waar gaat het over?

Interne communicatie is één van de belangrijke succesfactoren voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar het beste recept voor communicatie rond veranderingen is echter niet eenduidig te beantwoorden. Sommige interventies kunnen succesvol zijn in de ene verandering terwijl ze in de andere verandering slechts voor verstoring zorgen. In dit boek beschrijft de auteur vijf verschillende visies op veranderen aan de hand van vijf gekleurde brillen. Het accent ligt hierbij op verandering van de zachte mensgerichte aspecten, zoals cultuur. Voor iedere gekleurde bril gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er wezenlijke verschillen tussen de inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies. Dit boek geeft handreikingen. Het beschrijft de rol van communicatie per fase en geeft een overzicht van diverse overlegvormen, face-to-face communicatiemogelijkheden en een scala aan communicatiemiddelen. Ook komen nieuwe media, zoals blogs en podcasts aan bod. In deze nieuwe versie zijn recente ervaringen en ideeën verwerkt. Het combineert ervaringen uit de eigen praktijk met kennis uit het communicatie- en HR vak. Deze uitgave is bestemd voor communicatie- en verandermanagers die de interne communicatie bij een verandering willen versterken. Daarnaast is het boek geschikt voor studenten aan hbo- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp communicatie en verandering in willen gaan. Over de auteur Huib Koeleman is managing partner bij Euro RSCG Bikker. Binnen de keten Euro RSCG Worldwide PR is hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het vakgebied “Internal Communications”. Huib heeft diverse publicaties op zijn naam staan, waaronder het boek Interne communicatie als managementinstrument (1992) en als co-auteur Intranet voor de communicatieprofessional (2000). Hij adviseert en coacht management teams en verzorgt regelmatig workshops en lezingen over het onderwerp communicatie en veranderen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Anouhk Sterken
Zeg het
Geef me een seintje
Peter M. Senge
The Fifth Discipline
3+1 actie
15,10
Uitgeverij Kokboekencentrum
Voorlichting en verandering
25% korting
3+1 actie
20,10 15,07
3+1 actie
16,40
3+1 actie
21,80
3+1 actie
26,80
Anouhk Sterken
Zeg het
Geef me een seintje
Peter M. Senge
The Fifth Discipline
3+1 actie
15,10
Uitgeverij Kokboekencentrum
Voorlichting en verandering
25% korting
3+1 actie
20,10 15,07
3+1 actie
16,40
3+1 actie
21,80
3+1 actie
26,80