Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

International perspectives on countering school segregation

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
70% korting
4=3 actie
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789044126945
Bindwijze
Paperback
Taal
Engels
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina's
282

Waar gaat het over?

School segregation is perceived as an unyielding problem worldwide, which is manifest along both ethnic and socio-economic lines. With this edited volume we aim to share information about school segregation and policies focused on countering school segregation from an international perspective. Many countries develop policies to prevent and counter school segregation in order to provide equal opportunities for all children and to contribute to citizenship in multicultural societies. The aim of the book is to present the state of the art regarding research on socio-ethnic school segregation across the us and a number of European countries, and to share ´good practices´. This book is the initiative of the Dutch National Knowledge Centre for Mixed Schools which aims at promoting the dissemination of knowledge and good practices regarding desegregation and integration in education. Together with researchers from Radboud University Nijmegen, The Netherlands, the Centre invited international experts to present research information about the effects of national programmes or policies and local initiatives that have been implemented in various countries. The authors analyze interventions in their national contexts and identify factors facilitating success. The book offers an overview of almost 20 countries and regions and an excellent state of the art in this emerging field of research. R. Harris: England – S. Miley & B. Naughton: Ireland – L. Moscardini & A. Grieve: Scotland – R. Kahlenberg: USA – H. Reinders: Germany – F. Gobbo: Italy – C. Rasmussen, S. Andersen, M. Jeppesen & P. Johansen: Denmark – N. Bunar: Sweden – M. Medvesek & R. Bester: Slovenia – M. Golubeva: Estonia, Latvia, Slovakia, Romania – D. Peters & G. Walraven: The Netherlands – C. Schiff, G. Felouzis & C. Perroton: France – S. Sierens: Belgium / Flanders – N. Friant, A. Derobertmasure & M. Demeuse: Belgium / Wallonia – M. Merry: Discussion. This book is an initiative of the Dutch National Knowledge Centre for Mixed Schools. The editors and contributors are experts in the field of educational research and policies related to school segregation, educational inequality, and social integration.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
70% korting
4=3 actie
34,40 10,32
Saskia Maarse
Tutti frutti
70% korting
4=3 actie
8,35 2,50
4=3 actie
32,00
Robert Vosloo
Engelen als gasten
40% korting
4=3 actie
5,45 3,27
70% korting
4=3 actie
34,40 10,32
Saskia Maarse
Tutti frutti
70% korting
4=3 actie
8,35 2,50
4=3 actie
32,00
Robert Vosloo
Engelen als gasten
40% korting
4=3 actie
5,45 3,27

Anderen bekeken ook

Geef me een seintje