Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Inspirerend leiderschap in organisaties / Bedrijfskundige signalementen

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

12,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Inspirerend leiderschap in organisaties / Bedrijfskundige signalementen
Inspirerend leiderschap in organisaties / Bedrijfskundige signalementen
Beetje gebruikt
12,00
723001580
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789052612003
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
BIM Media BV
Jaar van uitgifte
2000
Aantal pagina's
191

Waar gaat het over?

Om het hoofd te bieden aan de snel veranderende omstandigheden zijn steeds meer visionaire en inspirerende leiders nodig. Voor deze 'nieuwe leiders' staan thema's als het ontwikkelen en uitdragen van een visie, motiveren en inspireren van medewerkers, 'teambuilding' en charisma centraal. En dit boek wordt beschreven wat inspirerend leiderschap inhoudt, welke effecten het heeft op medewerkers en de organisatie, en onder welke condities dit type leiderschap het meest effectief is. De auteurs bespreken eerst een nieuwe leiderschapsbenadering en de sociale relatie tussen leider en medewerkers. Vervolgens wordt uitgelegd hoe een leider een aansprekende visie ontwikkelt, uitdraagt en in de praktijk brengt. Persoonlijk gedrag van de leider, macht en beïnvloeding komen daarbij aan bod. Daarna wordt de manier besproken waarop de medewerkers of achterban van de leider charisma toeschrijven aan de leider, waarna er aandacht is voor de condities - crisis, organisatiecultuur, nationale cultuur, sociale afstand tussen leider en medewerker - waaronder dit type leiderschap het meest succesvol en nodig is. Ten slotte besteden de auteurs aandacht aan de generaliseerbaarheid van dit type leiderschap, de opvolging en het trainen van charismatische leiders. Ook is een vragenlijst opgenomen waarmee de lezer dit type leiderschap zelf kan meten. Drs. Deanne N. den Hartog, Prof.dr. Paul L. Koopman en Dr. Jaap J. van Muijen zijn verbonden aan de vakgroep Arbeids- en Organisatiepsychologie van de Vrije Universiteit te Amsterdam. Dr. Jaap J. van Muijen is tevens werkzaam bij de adviesgroep 13ETEOR i3.v. te Eindhoven. ACADEMIC SERVICE
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
nog 1 op voorraad
13,65 8,19
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
nog 1 op voorraad
13,45
nog 1 op voorraad
16,85
nog 1 op voorraad
5,55
nog 1 op voorraad
5,90
J. Hoekman, K. van der Geer
Buigen of Barsten
40% korting
nog 1 op voorraad
4,90 2,94
40% korting
nog 1 op voorraad
13,65 8,19
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
nog 1 op voorraad
13,45
nog 1 op voorraad
16,85
nog 1 op voorraad
5,55
nog 1 op voorraad
5,90
J. Hoekman, K. van der Geer
Buigen of Barsten
40% korting
nog 1 op voorraad
4,90 2,94