• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

In de bank van hectiek

overnemen, afsplitsen en integreren; ABN Amro en Fortis van binnenuit
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
50% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
Stapelweken

12,50 6,25

Hoe tweedehands wil je het hebben?
In de bank van hectiek
In de bank van hectiek
Beetje gebruikt
6,25
683300301
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789055942817
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Scriptum Books
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina's
269

Waar gaat het over?

Er zijn boeken geschreven over de teloorgang van de oude ABN Amro en over de ondergang van Fortis. Die boeken concentreerden zich op wat er zich afspeelde aan de top van de banken. Dit boek gaat ook over de overname van ABN Amro door een consortium en de neergang van Fortis, maar gaat verder met de overname door de Staat van Fortis Bank Nederland en het aan Fortis toebedeelde gedeelte van ABN Amro, en het integreren van beide bankonderdelen in een nieuwe bank. Het bijzondere van dit boek is dat het niet is geschreven door een journalist die er zelf niet bij was. De gebeurtenissen worden ook niet vanuit de top beschreven. Dit boek is geschreven door een insider uit het 'middle management'. Het geeft een goed inzicht in alle complexiteiten; met een accent op IT. Het geeft ook inzicht in de enorme gevolgen die, soms ondoordachte, beslissingen aan de top hebben voor medewerkers en hun gezinnen. De auteur weet zijn verhaal ook in een bredere context te zetten, zowel omhoog (politiek, macro, de hogere leidinggevenden) als omlaag (zijn medewerkers, vriendin, kinderen en de konijnen). Het is ook een levensechte illustratie van hoe complex het splitsen en fuseren van banken is en hoe dat door diegenen die besluiten namen is onderschat. Al met al een fascinerend boek voor wie achter de schermen wil kijken. Nu eens niet van bovenaf, maar vanuit het midden.Gerrit Zalm, voorzitter Raad van Bestuur ABN Amro
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
25% korting
Stapelweken
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
Stapelweken
13,45
Stapelweken
8,60
Stapelweken
7,00
25% korting
Stapelweken
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
Stapelweken
13,45
Stapelweken
8,60
Stapelweken
7,00

Anderen bekeken ook

Stapelweken
3,90
Stapelweken
21,30
Pieter Couwenbergh
De staatsbank
Stapelweken
6,45
Cees Van Lotringen
Een van de jongens
Stapelweken
10,50
Remco Boer
Via Mollie
Stapelweken
28,00
Stapelweken
31,90
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Cees van Lotringen
Een van de jongens
Geef me een seintje