• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Historisch denken

Basisboek voor de vakdocent
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

29,25

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Historisch denken
Historisch denken
Beetje gebruikt
29,25
10000500999
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789023256564
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina's
288

Waar gaat het over?

Het vak geschiedenis bestudeert een werkelijkheid die niet meer bestaat. Wie beelden van die werkelijkheid ontwerpt, houdt rekening met de verschillen tussen heden en verleden en doet recht aan hetgeen mensen vroeger normaal en waardevol vonden. Uit dit ‘historisch besef’ vloeien denk- en redeneerwijzen voort die in Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent op overzichtelijke en heldere wijze worden besproken. Omdat deze denk- en redeneerwijzen in het voortgezet onderwijs deel uitmaken van het examenprogramma geschiedenis, is Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent een onmisbaar studieboek en naslagwerk voor de (aankomende) geschiedenisleraar. Het boek bevat: • Veel voorbeelden die de theorie begrijpelijk en gemakkelijk overdraagbaar maken. • Studievragen die de lezer attenderen op de hoofdpunten van de tekst. • Teksten en opdrachten die een zinvolle toepassing van de theorie mogelijk maken. • Een rijke hoeveelheid illustraties.Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent is vernieuwd. In overeenstemming met de herziene Kennisbasis Geschiedenis voor de tweedegraads lerarenopleidingen is er meer aandacht voor de buiten-Europese en jongste geschiedenis. De literatuurlijst en voorbeelden zijn geactualiseerd en de opdrachten zijn waar nodig aangepast en aangevuld. De nieuwe vormgeving maakt het boek nog gebruiksvriendelijker.De auteurs zijn historici en als docent verbonden aan de lerarenopleiding geschiedenis van de Hogeschool van Amsterdam, de Hogeschool Inholland en de Hogeschool Utrecht. Als lerarenopleiders misten ze een toegankelijk en oriënterend overzicht van historische denk- en redeneervaardigheden voor geschiedenisleraren. Met ‘Historisch denken’ willen ze in deze leemte voorzien.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Als nieuw
41,00
Tweedehands Echt gebruikt
55,95
Tweedehands Als nieuw
62,00
Tweedehands Beetje gebruikt
7,50
Tweedehands Echt gebruikt
6,45
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
Tweedehands Als nieuw
41,00
Tweedehands Echt gebruikt
55,95
Tweedehands Als nieuw
62,00
Tweedehands Beetje gebruikt
7,50
Tweedehands Echt gebruikt
6,45
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00