• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Historisch denken

Basisboek voor de vakdocent
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789023256564
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Uitgeverij Koninklijke van Gorcum Bv
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
288

Waar gaat het over?

Het vak geschiedenis bestudeert een werkelijkheid die niet meer bestaat. Wie beelden van die werkelijkheid ontwerpt, houdt rekening met de verschillen tussen heden en verleden en doet recht aan hetgeen mensen vroeger normaal en waardevol vonden. Uit dit ‘historisch besef’ vloeien denk- en redeneerwijzen voort die in Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent op overzichtelijke en heldere wijze worden besproken. Omdat deze denk- en redeneerwijzen in het voortgezet onderwijs deel uitmaken van het examenprogramma geschiedenis, is Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent een onmisbaar studieboek en naslagwerk voor de (aankomende) geschiedenisleraar. Het boek bevat: • Veel voorbeelden die de theorie begrijpelijk en gemakkelijk overdraagbaar maken. • Studievragen die de lezer attenderen op de hoofdpunten van de tekst. • Teksten en opdrachten die een zinvolle toepassing van de theorie mogelijk maken. • Een rijke hoeveelheid illustraties. Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent is vernieuwd. In overeenstemming met de herziene Kennisbasis Geschiedenis voor de tweedegraads lerarenopleidingen is er meer aandacht voor de buiten-Europese en jongste geschiedenis. De literatuurlijst en voorbeelden zijn geactualiseerd en de opdrachten zijn waar nodig aangepast en aangevuld. De nieuwe vormgeving maakt het boek nog gebruiksvriendelijker. De auteurs zijn historici en als docent verbonden aan de lerarenopleiding geschiedenis van de Hogeschool van Amsterdam, de Hogeschool Inholland en de Hogeschool Utrecht. Als lerarenopleiders misten ze een toegankelijk en oriënterend overzicht van historische denk- en redeneervaardigheden voor geschiedenisleraren. Met ‘Historisch denken’ willen ze in deze leemte voorzien.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Rien Claassen, Frans Groot
Historisch denken
31,30
Rien Claassen, Frans Groot
Historisch denken
21,25

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anne Doedens, Liek Mulder
Tiendaagse veldtocht
nog 1 op voorraad
18,00
John Jansen van Galen
Fiasco van goede bedoelingen
Tweedehands Beetje gebruikt
5,15
Paul van der Steen
De ongehoorde helft
nog 1 op voorraad
6,05
Tweedehands Als nieuw
13,40
nog 1 op voorraad
5,75
Tweedehands Als nieuw
11,55
Anne Doedens, Liek Mulder
Tiendaagse veldtocht
nog 1 op voorraad
18,00
John Jansen van Galen
Fiasco van goede bedoelingen
Tweedehands Beetje gebruikt
5,15
Paul van der Steen
De ongehoorde helft
nog 1 op voorraad
6,05
Tweedehands Als nieuw
13,40
nog 1 op voorraad
5,75
Tweedehands Als nieuw
11,55

Anderen bekeken ook

Yuval Noah Harari
Sapiens
14,65
19,80
Arie Wilschut, Dick van Straaten
Geschiedenisdidactiek
22,70
Rien Claassen, Frans Groot
Historisch denken
31,30
Rien Claassen, Frans Groot
Historisch denken
21,25
Marcel van Riessen, Frits Rovers
Orientatie op geschiedenis
32,25
F.G. Naerebout, H.W. Singor
De oudheid
29,85
van Nieuwenhuyse Karel, Fien Depaepe
Historisch denken over bronnen
sorry, niet op voorraad
Marcel van Riessen, Frits Rovers
Oriëntatie op geschiedenis
sorry, niet op voorraad
Sebo Ebbens, Simon Ettekoven
Effectief leren
sorry, niet op voorraad
Marcel van Riessen, Frits Rovers
Oriëntatie op geschiedenis
sorry, niet op voorraad
Jacob de Wilde, Mariëlle Theunissen
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding
sorry, niet op voorraad