• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Historisch bewustzijn op de basisschool

geschiedenis voor groep 1 tot en met 8
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789023251514
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2018
Aantal pagina’s
208

Waar gaat het over?

Historisch bewustzijn op de basisschool is een handboek voor geschiedenis voor groep 1 t/m 8. Het boek biedt een uitgebreid denkkader voor onderwijs in historisch bewustzijn aan deze groepen. Met veel praktijkvoorbeelden wordt in drie delen uiteengezet welke keuzes een (aankomend) leerkracht kan maken om historisch bewustzijn bij leerlingen te ontwikkelen. De verschillende delen zijn los van elkaar te gebruiken zodat de leerkracht op basis van persoonlijke keuzes het eigen onderwijs kan versterken. Het boek biedt een vertaling van kennis over historisch bewustzijn naar de onderwijspraktijk. Ook geeft het leerkrachten passende aanknopingspunten en inhoudelijke verdieping. Het boek geeft concrete praktijkvoorbeelden die aansluiten bij de zintuigen. Geschiedenis leren door een emmertje poep in de klas of knuffels op chronologische volgorde leggen? De werkvormen zetten aan tot denken en kunnen goed gecombineerd worden met bestaande lesmethoden voor geschiedenis of wereldoriëntatie. Historisch bewustzijn op de basisschool is gericht op het primair onderwijs en is geschikt voor Pabostudenten én leraren in het basisonderwijs. Het biedt een frisse blik op geschiedenis in de klas en bereidt de (aankomende) leerkracht voor op het onderwijs van de toekomst! Anja Sinnige is docent aan de Pedagogische Academie van de Hanzehogeschool Groningen. Ze werkte in het primair onderwijs en rondde in 2010 de Masteropleiding 'Cultuur, Cognitie en Educatie' af aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze geeft colleges geschiedenisdidactiek vanuit een cognitiewetenschappelijke benadering en maakt daarbij steeds de koppeling naar concrete praktijkvoorbeelden.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Smadar Celestin-Westreich
Observeren en rapporteren
4=3 actie
8,30
Robert S. Feldman
Ontwikkelingspsychologie
4=3 actie
7,00
E. van Aerts
Cultuur InZicht
4=3 actie
15,10
4=3 actie
3,90
Smadar Celestin-Westreich
Observeren en rapporteren
4=3 actie
8,30
Robert S. Feldman
Ontwikkelingspsychologie
4=3 actie
7,00
E. van Aerts
Cultuur InZicht
4=3 actie
15,10
4=3 actie
3,90

Anderen bekeken ook

4=3 actie
12,00
4=3 actie
5,55
Rinze van der Lei
Muziek Meester!
4=3 actie
29,04
4=3 actie
6,45
Harry Paus
Portaal
4=3 actie
22,15
Marianne Bodde-Alderlieste
Engels in het basisonderwijs
4=3 actie
15,00
Marianne Verhallen
Taalontwikkeling op school
4=3 actie
18,35
M.B.E. Speth
Dansspetters
4=3 actie
25,95
4=3 actie
42,80
Anky Jacobse
Laat maar zien
4=3 actie
15,40
Petra van den Brom-Snijders
Reken en wiskundedidactiek
4=3 actie
12,75
M. van Mierlo
Pak je pen
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad