• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het organisatiedilemma

Genietbare en doeltreffende bedrijven en organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
50% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
Stapelweken

34,40 17,20

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het organisatiedilemma
Het organisatiedilemma
Als nieuw
17,20
833500917
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789044111033
Bindwijze
Overigen , Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2001
Aantal pagina's
160

Waar gaat het over?

Dit boek heeft het over twee organisatiemodellen, het integrale en het imperiale. De imperiale organisatie ontwikkelt een beleid vanuit medewerkersvreemde criteria: macht, winst of invloed. De integrale organisatie vertrekt van een nieuweconomisch/ organisatorisch uitgangspunt waarbij het zenuwcentrum van het beleid verhuist van de bezitters of bestuurders naar het geheel van werkers, de realisatoren. In de integrale organisatie zijn winst, macht of invloed telkens slechts één van de vele verplichtingen tegenover één van de vele belanghebbenden bij een organisatie of onderneming. Met dit uitgangspunt zetten aandeelhouders en bestuurders een stap opzij. Maar hiervoor krijgen zij aanzienlijk veel in de plaats. In deze integrale organisatie is inspraak een onfatsoenlijk woord. Het is niet toepasselijk, omdat de realisatoren er zelf aan het woord zijn, zonder meer, gezamenlijk, volledig en ononderbroken.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
25% korting
Stapelweken
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
Stapelweken
13,45
James Harrison
MET OPEN VIZIER
25% korting
Stapelweken
11,50 8,62
Stapelweken
8,60
Stapelweken
7,00
25% korting
Stapelweken
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
Stapelweken
13,45
James Harrison
MET OPEN VIZIER
25% korting
Stapelweken
11,50 8,62
Stapelweken
8,60
Stapelweken
7,00