Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het ontwerp van overtuigende teksten / Schrijfgidsen voor communicatieve beroepen / 5

Wat onderzoek leert over de opzet van effectieve reclame en voorlichting
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
70% korting
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789062830886
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
1998
Aantal pagina's
254

Waar gaat het over?

Waarom heeft de ene campagne wel effect, en de andere niet? Hoe komt het dat overheid zo veel geld besteedt aan voorlichting, met vaak zo weinig resultaat? Wat maakt een advertentie succesvol? Kosten noch moeite worden gespaard als het gaat om het overtuigen van bijvoorbeeld weggebruikers, cliënten, patiënten, verliefden en tweeverdieners. Maar overtuigen lijkt eerder een kunstje op basis van intuïtie dan een kunde op basis van tekstontwerp. Toch is er al een lange traditie in het onderzoek naar overtuigingsstrategieën. Dit boek vormt de neerslag van een tiental jaren onderwijs in tekstontwerp. Het doel van dit boek is: studenten vertrouwd maken met de onderzoeksresultaten uit de volgende disciplines: communicatiewetenschap, marketing, tekstwetenschap, sociale psychologie, taalbeheersing en bedrijfseconomie. juist uit de gecombineerde benadering van deze disciplines wordt duidelijk hoe inhoud, structuur stijl en illustraties van een tekst het overtuigingsproces beïnvloeden. Dit boek is met name bestemd voor studenten Communicatie, Taalbeheersing en Voorlichtingskunde. Op basis van dit boek kunnen studenten onderzoek beoordelen op het brede terrein van tekstontwerp, en zelf praktijkonderzoek verrichten op een, wetenschapsgebied dat gekenmerkt wordt door een veelheid aan theoretische benaderingen en een hoge mate van praktische relevantie. Want er verschijnen nog steeds teveel teksten waarbij de investering in tijd en geld in geen enkele verhouding staat tot het nuttig effect.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Onderwijs

Tweedehands Als nieuw
11,70
40% korting
nog 1 op voorraad
12,00 7,20
40% korting
nog 1 op voorraad
30,95 18,57
Herman van der Wusten
Academisch pionieren 1999-2015
70% korting
nog 1 op voorraad
18,85 5,65
Theo van der Heijden
Vertrouwen in je klas
nog 1 op voorraad
23,00
nog 1 op voorraad
27,95
Tweedehands Als nieuw
11,70
40% korting
nog 1 op voorraad
12,00 7,20
40% korting
nog 1 op voorraad
30,95 18,57
Herman van der Wusten
Academisch pionieren 1999-2015
70% korting
nog 1 op voorraad
18,85 5,65
Theo van der Heijden
Vertrouwen in je klas
nog 1 op voorraad
23,00
nog 1 op voorraad
27,95

Anderen bekeken ook

18,00
Geef me een seintje
Geef me een seintje
P. Eetgerink, P. Eetgerink
Praktische Organisatiepsychologie
Geef me een seintje