• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het bromvliegeffect

Alledaagse fenomenen die stiekem je gedrag sturen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Stapelweken

16,20

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het bromvliegeffect
Het bromvliegeffect
Als nieuw
16,20
853201439
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789000374397
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum
Jaar van uitgifte
2021
Aantal pagina's
224

Waar gaat het over?

Het bromvliegeffect: kleine dingen met grote invloed op onze keuzes

• Hoe bespaart een vliegje in een wc duizenden euro’s aan schoonmaakkosten?
• Hoe zorgde een stipje ervoor dat duizenden Nederlandse studenten veel te veel geld leenden?
• En hoe scoren vrouwenversierders met behulp van drogerpluis?

Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.

Gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis. Ook bekend van Linda.nl!

Beluister nu ook de Zoeken naar boeken-podcast over Het bromvliegeffect

Over Het bromvliegeffect:
'Met stip het leukste managementboek dat ik tot nu toe dit jaar heb gelezen! Zo'n boek dat razend interessant is en tegelijkertijd weet te verbazen, irriteren, laat lachen en herkenning oproept.' Daniëlle de Jonge, Managementboek

 

Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen.

Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Hij werkte 20 jaar in de reclamewereld voor de bekendste merken ter wereld, zoals Heineken en IKEA.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Lisanne Warmerdam
Behandeluitkomsten
Stapelweken
31,55
Mark Ouwerkerk
Is er nog gevoel?
Stapelweken
21,55
25% korting
Stapelweken
26,80 20,10
25% korting
Stapelweken
5,40 4,05
Gijs Jansen
Leef!
Stapelweken
36,90
Geef me een seintje
Lisanne Warmerdam
Behandeluitkomsten
Stapelweken
31,55
Mark Ouwerkerk
Is er nog gevoel?
Stapelweken
21,55
25% korting
Stapelweken
26,80 20,10
25% korting
Stapelweken
5,40 4,05
Gijs Jansen
Leef!
Stapelweken
36,90
Geef me een seintje

Anderen bekeken ook

Daniel Kahneman
Ruis
Stapelweken
8,50
Stapelweken
13,15
Stapelweken
13,20
Daniel Kahneman
Ons feilbare denken
Stapelweken
10,50
Michael Pilarczyk
Master your mindset
Stapelweken
31,20
Kelly Weekers
De kracht van keuze
Stapelweken
7,50
Mark Tuitert
Drive
Stapelweken
10,95
Stapelweken
13,20
Hannie van Genderen
Patronen doorbreken
Geef me een seintje
Thomas Erikson
Omringd door idioten
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje