Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Handboek Objectgeoriënteerd programmeren en Java

voorbij de basis
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

36,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Handboek Objectgeoriënteerd programmeren en Java
Handboek Objectgeoriënteerd programmeren en Java
Beetje gebruikt
36,95
292400977
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789059403154
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Van Duuren Media
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina’s
320

Waar gaat het over?

De basis waarvan sprake is in de titel, heeft vooral betrekking op de basistechnieken van het objectgeoriënteerd programmeren: inkapseling, overerving, polymorfisme. Het verwerven van deze technieken is niet verbonden met een bepaalde programmeertaal, eerder met een familie van talen, namelijk diegene die een objectgeoriënteerde implementatie op een vlotte manier toelaten en ondersteunen. In die zin maakt het niet veel uit of daar nu Java, C#, C++ of Python voor wordt gebruikt. Wat verworven dient te worden zijn een reeks principes, benaderingsmethoden en technieken die de fundering uitmaken van OOP. Eens voorbij die basis wordt het echter voor een aantal onderwerpen iets moeilijker een redelijk taalonafhankelijke koers te volgen, omdat sommige onderwerpen vrij sterk gekoppeld zijn aan een welbepaalde bibliotheek van klassen.

Het boek biedt een aantal topics aan waar een beginnend programmeur, die de genoemde basis onder de knie heeft, moeilijk omheen kan. De onderwerpen worden gepresenteerd binnen een Java-context, zonder echter een ruimer beeld uit het oog te verliezen.

Het boek is opgebouwd rond een vijftal sferen:

- Constructie van gebeurtenisgestuurde of event driven software, met daarbij onder andere aandacht voor het afhandelen van events, opbouw van grafische user interfaces (GUI's) en een klassiek patroon, het model-view-controllerpatroon.
- Realiseren van input/output via streams.
- Een gedeelte met zwaartepunt op algoritmiek: Big-O, recursie en sorteeralgoritmes.
- Samengestelde datastructuren, gebruikmakend van het Java Collections Framework.
- Persistentie: het gebruik van serialisering, relationele databanken en object-database-managementsystemen.


De vrij strakke didactische aanpak maakt het boek zowel geschikt voor een individuele studie als voor het gebruik in een onderwijsinstelling. Elk hoofdstuk is voorzien van een reeks programmeeropgaven. Een selectie van uitgewerkte oefeningen is voor elke geregistreerde gebruiker te verkrijgen op de website van de uitgever. De bijgeleverde cd-rom bevat een complete ontwikkelomgeving voor Windows, plus voorbeeldcode uit het boek.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Haarmans Ton
Javascript
40% korting
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
34,60
70% korting
6,00
40% korting
nog 1 op voorraad
12,00
Steven Holzner
JAVA 2 GRAND CRU
nog 1 op voorraad
44,55
70% korting
nog 1 op voorraad
12,00
Haarmans Ton
Javascript
40% korting
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
34,60
70% korting
6,00
40% korting
nog 1 op voorraad
12,00
Steven Holzner
JAVA 2 GRAND CRU
nog 1 op voorraad
44,55
70% korting
nog 1 op voorraad
12,00