• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Geschiedenis Geven

Praktische Vakdidactiek Voor Het Basisonderwijs
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie

4,75

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Geschiedenis Geven
Geschiedenis Geven
Beetje gebruikt
4,75
ISBN
9789023244653
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
332

Waar gaat het over?

Sinds de eerste druk van 'Geschiedenis geven' is er nogal wat veranderd. Er zijn binnen het vakgebied geschiedenis verschillende inhoudelijke discussies gevoerd, die ook aan de orde zijn geweest bij de herziening van dit boek. Passen de canon van Nederland en de tijdvakken bij elkaar? Komt de hele geschiedenis wel tot zijn recht door de gekozen items? Ron de Bruin en Meereke Bosua, hogeschooldocenten geschiedenis en vakgroepvoorzitters van de Wereldvakken aan respectievelijk de hogescholen van Rotterdam en Utrecht, hebben de uitkomsten van deze discussiepunten verwerkt in de nieuwe versie van Geschiedenis geven. Naast deze inhoudelijke punten is het boek voorzien van een nieuwe vormgeving. De opzet van het boek gaat nu uit van tien hoofdstukken, waarbij elk hoofdstuk een tijdvak behandelt. Binnen ieder hoofdstuk wordt daarnaast aandacht besteed aan de onderwerpen van de canon van Nederland. Alle hoofdstukken starten met een didactisch aspect. Hierin wordt op toegankelijke wijze een algemeen didactisch principe vertaald naar de toepassing bij het vak geschiedenis. Aan de orde komen bijvoorbeeld niet alleen de lesvoorbereiding en de lessenserie, maar ook omgevingsonderwijs en het gebruik van beeldmateriaal. In de daaropvolgende paragraaf staat de inhoud centraal voor één van de tien tijdvakken. Deze informatie is rijk geïllustreerd en wordt door verhalen ondersteund. In paragraaf drie van elk hoofdstuk zijn talrijke (vakoverstijgende) lessuggesties te vinden. De laatste paragraaf sluit het hoofdstuk af met een zelfstudieopdracht, waarmee de student zich kan verdiepen in een bepaald thema. Dit thema sluit altijd aan bij het didactisch aspect of de achtergrondinformatie van het betreffende hoofdstuk. ‘Sporen uit de middeleeuwen’ – op zoek naar middeleeuwse resten in je eigen omgeving – en ‘Ruilbeurs’ – een speurtocht naar de aanwezigheid van de klassieke oudheid in ons dagelijks leven – zijn twee voorbeelden hiervan.Uitbreiding en verdiepingmogelijkheden binnen verschillende tijdvakken zijn ook te vinden via de digitale component, www.geschiedenisgeven.vangorcum.nl. Hier zijn extra opdrachten, bronnen en verwijzingen naar internetsites te vinden rondom het geven van geschiedenis. 'Geschiedenis geven' is geschreven voor pabostudenten en hun opleiders. Daarnaast is het boek bedoeld als hulpmiddel voor leerkrachten die al in het basisonderwijs werkzaam zijn. "
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Ron de Bruin, Ron de Bruin
Geschiedenis geven
4=3 actie
4,75
Meereke Bosua
Geschiedenis geven
4=3 actie
16,35

Recensies

0 recensies
Smadar Celestin-Westreich
Observeren en rapporteren
4=3 actie
8,30
Robert S. Feldman
Ontwikkelingspsychologie
4=3 actie
5,00
4=3 actie
23,00
4=3 actie
8,90
4=3 actie
11,85
Smadar Celestin-Westreich
Observeren en rapporteren
4=3 actie
8,30
Robert S. Feldman
Ontwikkelingspsychologie
4=3 actie
5,00
4=3 actie
23,00
4=3 actie
8,90
4=3 actie
11,85

Anderen bekeken ook

4=3 actie
23,40
4=3 actie
7,75
10% korting
4=3 actie
9,70
25% korting
4=3 actie
8,25
10% korting
4=3 actie
9,25
Ton Cremers, Marjanne Gameren, M. van den Hof, A. de Jong, Wendy Kooremans, V. Dalm, Norma Montulet, Linda Sterrenburg, A. Visser, Hanneke Penterman
Angerenstein Welzijn - Onderwijsassistent
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad