• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Geletterde peuters en kleuters

theorie en praktijk van ontluikende geletterdheid
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789053522035
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Amsterdam
Jaar van uitgifte
1995
Aantal pagina’s
139

Waar gaat het over?

De ontwikkeling van de geletterdheid neemt al voor de schooltijd een aanvang. In een geletterd gezin doen peuters en kleuters tal van ervaringen op met lezen en schrijven. Voordat zij naar school gaan hebben kinderen doorgaans zo'n 500 uur voorlezen achter de rug. Minstens evenveel uren hebben zij besteed aan schrijven. In dit boek wordt besproken wat kinderen hiervan leren en waarom deze vroege ervaringen essentieel zijn in het proces van leren lezen en schrijven. Interesse in geschreven taal ontstaat niet vanzelf. Daarom komt ook de rol van ouders en andere opvoeders uitgebreid aan bod. Het boek is geen pleidooi voor vervroeging van leesinstructie. Wel wordt bepleit om in kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en in de onderbouw van de basisschool ruimte te scheppen voor ontluikende geletterdheid met als doel het plezier van jonge kinderen in ongedwongen geletterde activiteiten te vergroten. Met name voor kinderen uit gezinnen met minder geletterde ouders is ondersteuning in zulke instellingen van groot belang. Het boek richt zich op ouders, professionele opvoeders, leerkrachten, onderzoekers en studenten die te maken hebben met kinderen in de leeftijd van nul tot zes jaar.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad