• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

En wat doen we online?

Crossmediale dillema's op de nederlandse nieuwsredactie
Maak tweedehands je eerste keus

52,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
En wat doen we online?
En wat doen we online?
Als nieuw
52,95
1125300005
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789089536396
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina's
340

Waar gaat het over?

Hoe kunnen offline successen van nieuwsorganisaties gecontinueerd worden in digitale omgevingen? Is er sprake van ontwrichting van het medialandschap? Wat doen redacties online? Op verschillende manieren zijn nieuwsredacties op zoek naar oplossingen om oude en nieuwe media met elkaar te combineren. Uitgevers en hoofdredacteuren bedenken en ontwikkelen nieuwe strategieën en concepten om in te kunnen spelen op een crossmediale toekomst. Veel nieuwsorganisaties zoeken het antwoord in een geïntegreerde redactie waarbij journalisten van verschillende mediaplatformen gemeenschappelijk de online en offline berichtgeving verzorgen. Wat betekent de introductie van deze vorm van mediaconvergentie voor de manier waarop nieuwsredacties van oudsher zijn georganiseerd en voor de werkzaamheden van journalisten en hoofdredacteuren? Klaske Tameling deed etnografisch onderzoek op de redacties van de Volkskrant, NOS Nieuws en de FD Mediagroep en analyseerde het crossmediale nieuwsproces. Zij interviewde in totaal 120 journalisten, inclusief hoofdredacteuren, over de veranderingen die mediaconvergentie teweegbrengen. Het onderzoek legt de worsteling van de hoofdredacties met een nieuwe werkelijkheid bloot. Journalistieke routines blijken lastig te veranderen. De prioriteit van redacteuren, verslaggevers en zelfs van crossmediale coördinatoren ligt bij de krant, radio of televisie. Ondanks concepten als internet first en een paywall is de aandacht voor online nog beperkt. De terugkerende vraag 'En wat doen we online?' typeert de zoektocht van een (hoofd)redactie die moeite heeft met het bepalen van een online strategie en de nieuwe crossmediale werkwijze. Klaske Tameling (1984) werkte als redacteur voor radio en televisie bij BNN, AT5 en RTV Noord en is projectmanager, onderzoeker en adviseur op het gebied van crossmediale journalistiek.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
19,85
Tweedehands Beetje gebruikt
9,20
25% korting
34,40 25,80
Corné Dijkmans
eMarketing To Go!
25% korting
10,50 7,87
Tweedehands Echt gebruikt
5,10
Corné Dijkmans
Social media to go!
25% korting
31,80 23,85
Tweedehands Beetje gebruikt
19,85
Tweedehands Beetje gebruikt
9,20
25% korting
34,40 25,80
Corné Dijkmans
eMarketing To Go!
25% korting
10,50 7,87
Tweedehands Echt gebruikt
5,10
Corné Dijkmans
Social media to go!
25% korting
31,80 23,85

Anderen bekeken ook

50% korting
9,42
Karin de Galan
Online trainen
9,05
Eelco de Boer
Winst.nl
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje