Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Dyslexie

Definiëring, diagnostiek, behandeling, predictie en preventie : een inventarisatie van recente ontwikkelingen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

6,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Dyslexie
Dyslexie
Beetje gebruikt
6,00
1195900072
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789066653399
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
SWP, Uitgeverij B.V.
Jaar van uitgifte
2000
Aantal pagina's
101

Waar gaat het over?

De laatste jaren staat het onderwerp dyslexie weer sterk in de belangstelling. De nieuwe definiëring van dyslexie zoals deze is voorgesteld door de Commissie van de Gezondheidsraad (1995) wordt in de praktijk reeds veelvuldig als leidraad gebruikt. Dat wil niet zeggen dat dit begrip met deze nieuwe definitie definitief is vastgesteld. Als gevolg van de gewijzigde definitie van dyslexie dienen nieuwe diagnostische criteria opgesteld te worden om deze lees- en spellingsstoornis in de praktijk vast te kunnen stellen.

Eén van de veranderingen als gevolg van recente wetenschappelijke inzichten heeft betrekking op het diagnostisch gebruik van intelligentietests binnen het dyslexie-onderzoek. Maar ook de rol van het taalontwikkelingscriterium staat ter discussie.

Niet alleen de leerstoornis zelf, maar ook de voorlopers van dyslexie behoren tot het terrein van het wetenschappelijk diagnostisch onderzoek. Onderzocht wordt welke signalen al op kleuterleeftijd op dyslexie kunnen wijzen, nog voordat de stoornis tot ontwikkeling is gekomen. Het onderzoek naar verschillende behandelmethoden van dyslexie is enerzijds gericht op de vraag naar de effectiviteit van de behandeling van reeds manifeste lees- en spellingsprobleem, anderzijds op het ontwikkelen van methoden voor vroegtijdige interventie.

Eveneens met diagnostiek en behandeling samenhangend, is de vraag of verschillende verschijningsvormen van dyslexie een uiting zijn van een zelfde onderliggende stoornis, of dat er sprake is van (sub)typen dyslexie.

In dit boek worden de theoretische achtergronden van deze onderwerpen vanuit een psychologisch/onderwijskundige en medisch-neurologische invalshoek beschreven. Aan de hand van structurele en functionele verklaringsmodellen, wordt ingegaan op de relatie tussen de (verstoorde) neuronale ontwikkeling en dyslexie. Naast een theoretische beschrijving is zowel bij de diagnostiek als behandeling een plaats ingeruimd voor casuïstiek.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Onderwijs

Mark van der Werf
Juf Ans
Tweedehands Als nieuw
5,60
Mark van der Werf
Juf Ans
Tweedehands Echt gebruikt
5,00
Tweedehands Als nieuw
8,05
Tweedehands Als nieuw
27,95
Tweedehands Als nieuw
11,70
Brandi Simonsen
PBS in de klas
Tweedehands Beetje gebruikt
31,25
Mark van der Werf
Juf Ans
Tweedehands Als nieuw
5,60
Mark van der Werf
Juf Ans
Tweedehands Echt gebruikt
5,00
Tweedehands Als nieuw
8,05
Tweedehands Als nieuw
27,95
Tweedehands Als nieuw
11,70
Brandi Simonsen
PBS in de klas
Tweedehands Beetje gebruikt
31,25

Anderen bekeken ook

Geef me een seintje