• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Duurzaamheid in de Boardroom

Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie

16,04

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Duurzaamheid in de Boardroom
Duurzaamheid in de Boardroom
Echt gebruikt
16,04
ISBN
9789078171270
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Maurits Groen Beheer B.V.
Jaar van uitgifte
2017
Aantal pagina’s
135

Waar gaat het over?

‘Duurzaamheid in de boardroom' gaat over ‘brede waardecreatie’ door bedrijven. Wouter Scheepens schreef het uitgerekend in een tijd dat er diverse berichten verschenen over dreigende vijandige overnames van bedrijven die expliciet zijn in hun duurzaamheidsambities, waarmee de discussie over de dominante aandacht voor aandeelhouderswaarde losbarstte. “Het voelde alsof het tijdgewricht me nog eens extra in mijn schrijfwerk aanspoorde”, zegt Scheepens. Met zijn bedrijf Steward Redqueen helpt Scheepens in het dagelijks leven bestuurders en commissarissen om duurzaamheid in hun organisatie te verankeren. De aandacht daarvoor in de boardrooms is niet dik gezaaid of slechts gericht op hoe men ‘scoort’ in duurzame ratings en benchmarks, zo is zijn ervaring. In dit boek, waarvoor hij aanvullend meer dan twintig gesprekken had met onder meer CEO’s en leden van raden van bestuur en raden van commissarissen, kijkt Scheepens naar de huidige praktijk, om vervolgens ondernemingen uit te dagen: bedenk als onderneming op welke maatschappelijke uitdaging je - als onderdeel van de samenleving - een antwoord bent. Kun je duurzaamheid in de kern van je business plaatsen, zodat het niet langer wordt gezien als een ‘ratings game’ of een elitaire hobby? Uiteraard blijft het te oogsten zakelijk succes het eerste vereiste om draagvlak voor zo’n verandering te krijgen. Het mooie is dan ook dat bij een ‘diepere verandering’ ook een vliegwieleffect kan ontstaan met nieuwe kansen voor zowel de maatschappij als de eigen business.
Lees verder

Recensies

0 recensies