• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Digitale didactiek / Praktijkgerichte literatuurstudies onderwijsonderzoek

Wegwijzers voor de onderwijspraktijk
Maak tweedehands je eerste keus
Stapelweken: 2 = 10%, 3-4 = 15%, 5+ = 25%
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789033488085
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Acco uitgeverij
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina's
100

Waar gaat het over?

Een belangrijke verwachting ten aanzien van het onderwijs van vandaag is dat het digitaal geletterde jonge mensen zou afl everen. Dit boek wil leraren, lerarenopleiders en directieleden ondersteunen bij het opmaken van een stand van zaken en het plannen van toekomstgerichte acties ter zake. Het boek bestaat uit twee delen. Eerst rapporteert het – op basis van een studie van de wetenschappelijke literatuur van de laatste 10 jaar – over een aantal belangrijke factoren die mee het succes of het falen van de integratie van ICT in het onderwijs bepalen. Vervolgens hertaalt het die inhouden in handzame refl ectiewijzers en illustreert ze met voorbeelden uit de onderwijspraktijk. Beide delen samen bieden een inleiding tot de digitale didactiek, die zowel onderwijsonderzoekers als leraren, lerarenopleiders en directies zal kunnen bekoren. LIES SERCU is professor in taalverwerving en taaldidactiek aan de KU Leuven (Faculteit Letteren). Tevens is ze voorzitter van de KU Leuven-stuurgroep Vakdidactisch onderzoek en coördinator van de onderzoekseenheid Taal & Onderwijs. SARAH VAN PEE werkte als wetenschappelijk medewerker mee aan deze publicatie. Als master in de taal- en letterkunde werkt ze momenteel als lerares Latijn in het Heilig-Hartinstituut, secundair onderwijs in Heverlee (Leuven).
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies