• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De organisatie als netwerk / Samsom management selectie

Hoe mensen organisaties veranderen en organisaties mensen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • De bezorging kan wat langer duren door de feestweken.

17,70

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De organisatie als netwerk / Samsom management selectie
De organisatie als netwerk / Samsom management selectie
Beetje gebruikt
17,70
10000113692
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789014061351
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Uitgeverij Kluwer BV
Jaar van uitgifte
1999
Aantal pagina's
276

Waar gaat het over?

De organisatie 1 als netwerk Hoe mensen organisaties veranderen en organisaties mensen Uit de manier waarop wij organisaties proberen vorm te geven blij dat wij nog steeds geloven dat je onder andere de uitkomst van organisatieveranderingen kunt voorspellen, een organisatiecultuur veranderbaar is en mensen harder gaan werken als je ze meer beloont. We zien een organisatie nog altijd als een machine waarvan je de werking kunt bepalen en beheersen. Iedere leidinggevende weet echter uit ervaring dat dit niet zo is. Organisaties zijn niet maakbaar en het gedrag van mensen is niet programmeerbaar. Het is dan ook de vraag of deze bijna honderd' jaar oude mechanistische kijk op organisaties nu nog voldoet. De auteur denkt van niet en pleit voor een nieuwe, manier om naar organisaties te kijken. Als je een organisatie beschouwt als een dynamisch systeem, dan zijn netwerken de essentiële bouwstenen van een organisatie. Dan verandert een organisatie voortdurend van binnenuit en is de uitkomst daarvan onvoorspelbaar. Dan is organisatiecultuur niet te sturen maar hooguit te beïnvloeden en is beloning niet het tovermiddel dat motivatie kan verhogen. Dit boek is bedoeld voor leidinggevenden die een organisatie op een andere manier willen begrijpen en de consequenties daarvan willen weten voor de organisatievraagstukken waarmee ze in de praktijk worden geconfronteerd. Marlies Brenters heeft communicatiewetenschappen en bedrijfskunde (aan INSEAD) gestudeerd en is werkzaam als organisatieadviseur.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies