• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De Cliënt Centraal, Wat Nu?

Management Van Vraaggerichte En Vraaggestuurde Zorg
Maak tweedehands je eerste keus
25% korting
4=3 actie

21,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De Cliënt Centraal, Wat Nu?
De Cliënt Centraal, Wat Nu?
Beetje gebruikt
21,50
ISBN
9789035231511
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
LNRS Data Services B.V
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
96

Waar gaat het over?

'Het is duidelijk dat we meer vraaggericht willen werken met elkaar. Maar ik mis een goed overzicht van de belangrijkste problemen. Daarom is het moeilijk om de juiste beslissingen te nemen over organisatorische ingrepen of voorwaarden.' (Directeur GGZ-instelling)

Theorie en praktijk
Vraagsturing en vraaggerichte zorg horen tegenwoordig tot de gangbare bedrijfsvoering van een zorgorganisatie. De invoering van functiegerichte, geïndiceerde zorg en zorgzwaartepakketten (ZZP's) maken het nodig dat er aanbod 'op maat' is voor cliënten. Maar hoe is dit idee in de praktijk waar te maken?
In De cliënt centraal, wat nu? worden theoretische en praktische handreikingen gegeven voor de organisatie van een modern, individueel zorgaanbod: de vraaggerichte en vraaggestuurde zorg. Ervaringen met vraagsturing uit de gezondheidszorg zijn gekoppeld aan moderne inzichten uit de bedrijfskunde.
Aan bod komen:
* verschillen en overeenkomsten tussen vraaggerichte en vraaggestuurde zorg;
* een probleemanalyse voor vraaggericht management;
* modellen voor meer inzicht en overzicht binnen organisaties;
* praktijkvoorbeelden, checklists en tips voor de invoering.

Gesprekken
Gesprekken met managers, directeuren en daarnaast zorgvragers en medewerkers laten de struikelblokken zien, maar ook de mogelijkheden in de praktijk. Persoonlijke drijfveren blijken een belangrijke motor voor managers en directeuren om te werken aan een meer vraaggerichte organisatie.

Over de auteur
Drs. Gabriëlle Verbeek MBA is directeur en senior adviseur van bureau Artemea, dat zich richt op de ontwikkeling van vraagsturing en innovatie in de zorg.
Voor lager kader, staffunctionarissen en andere begeleiders van professionele werkers in de zorg heeft Verbeek een tweede boek geschreven met de titel De cliënt centraal, hoe doen we dat? Coaching van vraaggerichte en vraaggestuurde zorg. De twee boeken kunnen goed gecombineerd worden als een organisatie vraaggerichte of vraaggestuurde zorg gaat aanbieden.
Lees verder

Recensies

0 recensies
D. Timmers-Huigens
Ervaringsordening
4=3 actie
58,60
4=3 actie
4,95
30% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
18,55
D. Timmers-Huigens
Ervaringsordening
4=3 actie
58,60
4=3 actie
4,95
30% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
18,55