• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De cliënt centraal, hoe doen we dat?

coaching van vraaggerichte en vraaggestuurde zorg
Maak tweedehands je eerste keus
50% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
3+1 actie

14,20 7,10

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De cliënt centraal, hoe doen we dat?
De cliënt centraal, hoe doen we dat?
Beetje gebruikt
7,10
453801236
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789035231450
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
LNRS Data Services B.V
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina's
72

Waar gaat het over?

'Hoe leid je medewerkers zo op dat ze vraaggestuurd gaan werken? Welke kwaliteiten heb je daarvoor nodig? Hoe doe je het met je planning? Wat voor instrumenten en welke methodieken zijn er? Je moet ervoor zorgen dat je medewerkers vraaggericht kúnnen werken.' (Coördinator flexwerk)

Theorie en praktijk
Vraagsturing en vraaggerichte zorg horen tegenwoordig tot de gangbare bedrijfsvoering van zorgorganisatie. De invoering van functiegerichte, geïndiceerde zorg en zorgzwaartepakketten (ZZP's) maken het nodig dat er aanbod 'op maat' is voor cliënten. Maar hoe dit idee in de praktijk waar te maken?

Gesprekken
De inhoud van dit boek is gebaseerd op gesprekken met coaches, cliënten en medewerkers, afkomstig van verschillende terreinen: de thuiszorg, de ouderenzorg, de zorg voor mensen met een verstandelijke of psychiatrische beperking en PGB-zorg. Persoonlijke inzet, motivatie en onderling vertrouwen blijken telkens belangrijke voorwaarden om in de eigen rol of functie een steentje te kunnen bijdragen.

Praktisch en educatief
De cliënt centraal, hoe doen we dat? is een praktisch hulpmiddel bij begeleidings- en trainingstrajecten. Ook voor onderwijsdoelen is dit boek waardevol, bijvoorbeeld in opleidingen voor operationeel managers en post-hbo-opleidingen of ander vervolgonderwijs in de zorg.

Over de auteur
Drs. Gabriëlle Verbeek MBA is directeur en senior-adviseur van bureau Artemea, dat zich richt op de ontwikkeling van vraagsturing en innovatie in de zorg. Zij heeft ook het boek De cliënt centraal, wat nu? Management van vraaggerichte en vraaggestuurde zorg geschreven, een boek voor managers die op strategisch en tactisch niveau aan vraaggerichte zorg werken. De twee boeken kunnen goed gecombineerd worden als een organisatie vraaggerichte of vraaggestuurde zorg gaat aanbieden.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Paul Peijnenburg
Momentopnamen
3+1 actie
8,40
3+1 actie
22,20
3+1 actie
22,40
50% korting
3+1 actie
34,40 17,20
Paul Peijnenburg
Momentopnamen
3+1 actie
8,40
3+1 actie
22,20
3+1 actie
22,40
50% korting
3+1 actie
34,40 17,20