Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Crisis in de hand

organiseren onder moeilijke omstandigheden voor grote en kleine bedrijven
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
40% korting
4=3 actie

8,24

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Crisis in de hand
Crisis in de hand
Beetje gebruikt
8,24
10321501161
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789089650085
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Duuren Media, Van
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina’s
132

Waar gaat het over?

Stel je voor: je krijgt te maken met een onverwachte situatie, waardoor het imago en/of het voortbestaan van je organisatie wordt bedreigd of de veiligheid van het personeel of de omgeving in gevaar wordt gebracht. Een crisissituatie. Het hoeft niet altijd om een fysieke crisis te gaan, zoals een crisis die wordt veroorzaakt door een brand of een explosie. Een crisis kan bijvoorbeeld ook ontstaan door fraude, diefstal, discriminatie, computeruitval, een seksschandaal of een productiefout. Ook dan is er sprake van een onverwachte situatie met mogelijk grote schadelijke gevolgen.
In dit boek gaat het om het moment dat er daadwerkelijk iets mis gaat. Wat doe je dan? Wat gebeurt er allemaal op zo’n moment. Hoe voelt dat en wat zou je dan kunnen doen? Waar en hoe begin je eigenlijk? Heb je keuzes? Wat kun je doen om je een beeld te vormen van wat er werkelijk aan de hand is? Hoe kun je overzicht behouden? Hoe kun je omgaan met de onvermijdelijke menselijke beperkingen? Daarnaast komt de moeilijkheid van besluiten nemen aan de orde en wordt stilgestaan bij wat communicatie allemaal betekent.

Uiteindelijk biedt ieder incident unieke kansen om te leren. Hoe kan je organisatie leren van de crisis? Vanuit de optiek van de auteurs zijn organisaties die zich bewust zijn van mogelijke risico’s en daarop vooraf anticiperen, weerbaarder dan organisaties die dat niet doen. Daarom besteden zij uitgebreid aandacht aan hoe je organisaties veerkrachtig en weerbaar kunt maken.

Dit boek is bedoeld voor managers, leidinggevenden, directieleden, stafleden en andere vakmensen in profit- en non-profitorganisaties, die zichzelf willen voorbereiden op moeilijke en complexe situaties.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

4=3 actie
4,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,60
David Stephenson
Big data ontrafeld
4=3 actie
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90
4=3 actie
4,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,60
David Stephenson
Big data ontrafeld
4=3 actie
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90

Anderen bekeken ook

4=3 actie
3,90
A. Litvinenko, Yuri Felshtinsky
Terreur van binnenuit
40% korting
4=3 actie
4,75
Karel Vinck, Wim Van de Eynde
De kracht van een crisis
40% korting
4=3 actie
15,20
40% korting
4=3 actie
6,00
Bettine Vriesekoop
Duizend Dagen In China
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Nicholas Fearn
Filosofen Van Nu
sorry, niet op voorraad