• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Creativiteit krijg je niet voor niets

de psychologie van creativiteit in werk en wetenschap
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789023254928
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Koninklijke van Gorcum
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina’s
160

Waar gaat het over?

Creativiteit. Bedrijven investeren er jaarlijks miljoenen in, het is bepalend voor de toekenning van prijzen en beurzen en het maakt het verschil tussen middelmatige en geniale kunstenaars, wetenschappers en politici. Maar wat is creativiteit nu eigenlijk? Word je ermee geboren? Kun je het leren? Kun je binnen organisaties sturen op creativiteit? Wat zegt de wetenschap over situaties die creativiteit bevorderen? Wie hebben aanleg om creatief te zijn? En welke hersenprocessen spelen een rol? Aan de hand van leven en werk van illustere kunstenaars en creatieve genieën, maakt Creativiteit krijg je niet voor niks duidelijk hoe creatieve producten tot stand komen, hoe je creativiteit kunt meten en welke neuropsychologische processen een rol spelen bij creatief denken. Naast persoonlijkheidstrekken passeert een breed scala aan sociale situaties de revue, die creativiteit belemmeren of juist bevorderen. En gaandeweg wordt een flink aantal mythes rondom creativiteit doorgeprikt en krijgt de lezer handvatten om creativiteit te stimuleren en de ruimte te geven die het verdient. En zo betaalt Creativiteit krijg je niet voor niks zich uit. Over de auteurs Carsten de Dreu is hoogleraar sociale en organisatiepsychologie aan de Universiteit Leiden en hoogleraar gedragseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is fellow van de Association for Psychological Science en lid van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen. Naast de psychologie van creativiteit en innovatie, bestudeert hij samenwerking en conflicthantering binnen en tussen groepen. Voor zijn wetenschappelijk oeuvre ontving hij de Kurt Lewin Medal van de European Association for Social Psychology in 2014 en in 2015 de Dr. Hendrik Mullerprijs van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen. Daniel Sligte is zelfstandig adviseur. Hij promoveerde in 2013 aan de Universiteit van Amsterdam op een proefschrift over creativiteit. In zijn proefschrift heeft hij aan de hand van een evolutionair raamwerk onderzocht welke functies creativiteit kan hebben.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
19,50
Guido Valkeneers
Consumentenpsychologie
nog 1 op voorraad
27,35
Martijn Driessen, Martijn Driessen
Kzie kzie wat jij niet ziet
nog 1 op voorraad
8,45
Tweedehands Echt gebruikt
11,20
Jan Jacob Stam
Het verbindende veld
Tweedehands Echt gebruikt
11,20
Jan Jacob Stam
Het verbindende veld
Tweedehands Als nieuw
14,90
nog 1 op voorraad
19,50
Guido Valkeneers
Consumentenpsychologie
nog 1 op voorraad
27,35
Martijn Driessen, Martijn Driessen
Kzie kzie wat jij niet ziet
nog 1 op voorraad
8,45
Tweedehands Echt gebruikt
11,20
Jan Jacob Stam
Het verbindende veld
Tweedehands Echt gebruikt
11,20
Jan Jacob Stam
Het verbindende veld
Tweedehands Als nieuw
14,90

Anderen bekeken ook

Jacques Meerman, Will Gompertz
Denk als een kunstenaar
12,00
Erik van Blokland (tekeningen), Igor Byttebier
Creativiteit Hoe? Zo!
9,40
Edward de Bono, Marianne Hoogenboom
Creatief denken
7,00
44,35
Jocelyn de Kwant
Creative flow
10,90
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad