Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Concurrentiestrategie / Business bibliotheek

Analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
4=3 actie

6,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Concurrentiestrategie / Business bibliotheek
Concurrentiestrategie / Business bibliotheek
Echt gebruikt
6,95
1205800296
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789025404659
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Atlas Contact, Uitgeverij
Jaar van uitgifte
1987
Aantal pagina's
401

Waar gaat het over?

Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters 'Concurrentiestrategie' snijdt onderwerpen aan die van vitaal belang zijn voor managers en belicht uitvoerig diverse analysetechnieken die leiden tot een beter inzicht in de bedrijfstak en het gedrag van de concurrenten daarbinnen.
'Concurrentiestrategie' begint met een uitgebreid overzicht van instrumenten en technieken voor de analyse van welke bedrijfstak of welke groep concurrenten dan ook. Daarna worden concurrentiestrategieën onderzocht voor gefragmenteerde en opkomende bedrijfstakken, volgroeide en in betekenis afnemende bedrijfstakken en mondiale bedrijfstakken. Stap voor stap verklaart Porter de technieken en instrumenten die managers nodig hebben om met succes een bedrijfstak of individuele concurrent te analyseren. Het laatste deel van het boek geeft analysetechnieken om de belangrijkste strategische beslissingen te kunnen nemen waarvoor bedrijven komen te staan; verticale integratie, ingrijpende capaciteitsuitbreiding, desinvesteringen en penetratie in nieuwe marktgebieden.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
4=3 actie
13,65 8,19
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
4=3 actie
13,45
40% korting
4=3 actie
10,75 6,45
Nassim Nicholas Taleb
Skin in the game / Incerto
4=3 actie
15,00
4=3 actie
12,70
40% korting
4=3 actie
13,65 8,19
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
4=3 actie
13,45
40% korting
4=3 actie
10,75 6,45
Nassim Nicholas Taleb
Skin in the game / Incerto
4=3 actie
15,00
4=3 actie
12,70

Anderen bekeken ook

Michael E. Porter
The Competitive Strategy
4=3 actie
10,25
Joan Magretta
Michael Porter
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje