Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatiekwesties bij autisme en Syndroom van Asperger / Fontys OSO-reeks / 23

Spreken we dezelfde taal?
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
nog 1 op voorraad

17,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Communicatiekwesties bij autisme en Syndroom van Asperger / Fontys OSO-reeks / 23
Communicatiekwesties bij autisme en Syndroom van Asperger / Fontys OSO-reeks / 23
Beetje gebruikt
17,50
1065300601
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789044120127
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
308

Waar gaat het over?

In dit boek onderzoekt Olga Bogdashina het effect van verschillende manieren van waarnemen en leren op de ontwikkeling van communicatie en taal bij kinderen met autisme. Ze beoogt hiermee een theoretische basis te ontwerpen om stoornissen bij communicatie en taal bij autisme te begrijpen. Ze benadrukt hoe belangrijk het is om bij ieder individueel persoon met autisme de aard van de nonverbale signalen te onderkennen, met als oogmerk tot een gedeelde manier van verbale communicatie te komen.
Zij geeft een verklaring waarom een bepaalde benadering alleen maar werkt bij sommige kinderen met autisme en niet bij andere.
De onderdelen van het boek, die zij de naam 'Wat zij zeggen' heeft gegeven, maken het de lezer mogelijk om door de ogen van personen met autisme te kijken en daarmee van binnenuit de verschillen in 'taal' (direct) te ervaren.
De onderdelen met de naam 'Wat-kunnen-wij-doen-om-te-helpen', geven praktische aanwijzingen om personen met autisme te helpen hun eigen geaardheid te gebruiken bij het leren en het ontwikkelen van hun sociale en communicatieve vaardigheden.
De afsluitende hoofdstukken zijn gewijd aan beoordelings- en interventiemethodieken en bevatten praktische aanbevelingen voor het kiezen van geschikte methoden en technieken om de communicatie te verbeteren. Dit alles gebaseerd op de specifieke wijze van communicatie die typerend is voor de persoon met autisme.
Om met succes les te geven aan kinderen met autisme, moeten we hun cultuur begrijpen, evenals de sterke en zwakke kanten die daarmee samenhangen. Het moet ons doel zijn om over hun ervaringen te leren om gedeelde concepten te krijgen en om gedeelde systemen en middelen te cre n, waardoor communicatie mogelijk wordt. Hoe meer gedeelde informatie en ervaringen we hebben, des te eenvoudiger wordt de communicatie.
Eerder verscheen in deze reeks van Olga Bogdashina: Waarneming en zintuiglijke ervaringen bij mensen met Autisme en Aspergersyndroom.
Deze uitgave is een samenwerking van Fontys OSO, Tilburg en Opleidingscentrum Autisme, Antwerpen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Onderwijs

4=3 actie
nog 1 op voorraad
25,04
Tijl Koenderink
De 7 uitdagingen
4=3 actie
16,95
Tijl Koenderink
De 7 uitdagingen
4=3 actie
16,00
4=3 actie
6,95
4=3 actie
7,40
4=3 actie
nog 1 op voorraad
25,04
Tijl Koenderink
De 7 uitdagingen
4=3 actie
16,95
Tijl Koenderink
De 7 uitdagingen
4=3 actie
16,00
4=3 actie
6,95
4=3 actie
7,40

Anderen bekeken ook

4=3 actie
5,00
4=3 actie
14,85
Peter Vermeulen
...!?
4=3 actie
15,50
4=3 actie
40,80
4=3 actie
11,95
Marc Bosma, Johan van Zanten
Grip
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad